Thermaltake Armor VA8000BWS Review

steefje 2 oktober 2005, 3.794 views

Thermaltake Armor VA8000BWS

Pluspunten

• Straalt kracht uit
  • Voelt stevig aan
  • veel ruimte
  • extra 3,5 " bay voor 3 hdd
  • bekableing goed weg te werken
  • 11 bays
  • 1 opbergruimte voor cd;s
  • usb, firewire en audio-uigangen aan de bovenkant van de kast

Minpunten

• beschermkappen aan de vormkant heeft iets te veel speling
  • schroeven van beschermkap maakt contact met behuizing
  • PCI sloten worden vastgeklemd met plastick klemmen

Algemeen

Vandaag deze kast binnen gekregen. Gekozen voor de zwarte versie aangezien deze godkoper is dan de zilveren versie. Volgens de handleiding weegt de zilveren versie meer dan de helft lichter, dit aangezien de zilver van aluminium is.
De kast wordt geleverd in een prchitge doos waar de kast goed zit in is beschermt. Naast piepschuim is de kast omgeven door een doek. Dus geen krassen na het openen van de doos. Er zit ook een stofdoekje bij om je kast er picobello uit te laten zien.
Doormiddel van een kliksysteem schuif je eenvoudig de sidepanel opzij. Deze kan je met de bijgeleverde sleutels ook op slot zetetn.
De kast heeft tevens de mogelijkheid om gebruikt te worden als BTX en E-ATX maar dit is optioneel en moet je daarom speciaal bestellen.
Aan de bovenkant bevindt zich een mogelijkheid om USB, Firewire, en audio op aan te sluiten.

Bouwkwaliteit en afwerking

De kast zelf is van buiten van stevig alluminium. Alles voelt stevig aan. Alleen bij de beschermkappen aan de voorkant zi iets te veel speling naar mijn idee. Ook zitten hier 4 schroeven die contact maakt met de behuizing zodra deze wordt dichtgeklapt. Wat trouwens geen slijtage veroorzaakt. De resetknop is wat klein, en krijg ik alleen aan de praat als ik een pen gebruik.
Deze behuizing heeft maar liefst 11 bays waardoor je aardig wat hdd's en branders erin kwijt kunt.
Er is een extra los te koppelen 3,5" bay die naast je voeding zit. HIer passen nog eens 3 hdd extra in.Deze kan je tevens verwijderen.
De PC-I sloten worden vastgeklemd door een 7-tal plasick vergrendelaars. Hier had ik liever en andere oplossing voor gezien.Gelukkig kan je dit ook verwijderen.
De casefans in de kast zitten allen vastgeklemd in een plastick houder. Ik heb net ff een de 12 cm fan verwijdert en dit ging vrij eenvoudig. Toch ben ik bang dat dit makkelijk kapot kan gaan. Hoewel je je ook kan afvragen hoevaak je deze fans daadwerkelijk vervangt.

Inbouwmogelijkheden

Er is meer dan voldoende ruimte in deze kast om je spullen kwijt te kunnen. Er pasen door de extra 3,5"hdd box nog eens 3 extra harde schijven in. Zoals gezegd heeft de kast 11 bays waarvan 1 gebruikt kan worden om cd's in op te slaan. De power on en resetknop nemen ook 1 bay in beslag, maar hier staat tegenover dat deze bay nog ruimte over heeft om een diskette station ernaast te plaatsen. Je kan deze bay trouwens erg gemakkelijk verplaatsen naar bijvoorbeeld enkele bays lager. Het is maar net wat makkelijker uitkomt ivm bekabeling van je mobo.
Doordat bijna alles in de kast los gemonteerd kan worden, heb je veel mogelijkheden. Er is ook rekening gehouden met je kabels, want er zijn genoeg mogelijkheden om deze goed weg te werken.

Koelingsmogelijkheden.

De kast wordt geleverd met 2 12 cm fans en 2 9 cm fans. De fans zijn zo opgesteld dat de warmte eenvoudig uit je kast gaat. Volgens het bijgeleverde boekje moet het mogelijk zijn om aan de bovenkant van je kast een 9 cm fan te plaatsen alleen ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik dit ga aanpakken.
Ik heb geen DB meter naast de kast gehad, maar ik vind de fans respectabel geluid produceren. Papst fans zullen ongetwijfeld stiller zijn, maar ik vind het niet nodig.

Vormgeving

Een prachtige zwarte kast die echt power uitstraalt. Door het sidepaneel heb je goed zicht op je componenten en door de vele ruimte kan je de kabels goed wegwerken. De fans zijn blauw verlicht, wat naar mijn idee een zeer mooi resultaat oplevert in het donker.
Pijs

Ik vind 123 euries niet duur voor zo een goede kast. De zilveren versie is tientalle euros duurder.

Heb jij ook een Thermaltake Armor VA8000BWS?

-Straalt kracht uit
wat? ;)
beta-straling natuurlijk
nee ik d8 gamma-straling ;)
ik zie nogal wat tegenstelling in je lijstjes met pos/neg eigenschappen
kan je hem niet eens behangen met blacklight? als dat er mooi uit ziet wil ik hem ook wel :> ben alleen bang dat je veel lichtopbrengst verliest door de opening aan de voorkant?