Specificaties 4,95" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 16GB Zwart Review

DJ 24 februari 2015, 434 views

LG Nexus 5 16GB Zwart

Ik heb hem gekocht via de Google Play store als vervanging van een Samsung Galaxy S2.

Pluspunten

• Nieuwste Android versie
  • Niet te groot
  • Geen zware telefoon

Minpunten

• Batterij kan niet makkelijk vervangen worden

Deze telefoon is aangeschaft ter vervanging van een Samsung Galaxy S2. De S2 had ik al 4 jaar in gebruik en was echt aan vervanging toe. Met de S2 had ik al een een custom ROM gedraaid (Cyanogen Mod) en toen kwam ik er achter dat de extra software die Samsung meelevert alleen maar extra ballast is. Daarnaast kost dat extra batterij capaciteit en cpu tijd. Mijn besluit stond al een tijdje vast: bij vervanging van de S2 moest er een Nexus komen.

In december 2014 begon ik me te orienteren op een vervangende telefoon. De Nexus 6 was aangekondigd, maar de Nexus 5 was leverbaar. Toen de Nexus 6 eindelijk aangekondigd was en de prijs bekend was heb ik de keuze gemaakt: de Nexus 5 zou mijn nieuwe telefoon worden. De redenen:
- Kale Android (zoals het bedoelt is door Google) zonder 'bloatware';
- Prijs kwaliteit verhouding is veel beter dan de Nexus 6;
- Afmetingen en gewicht van de Nexus 5 zijn nog 'normaal' en vergelijkbaar met de S2. De S2 is iets kleiner , maar wel weer zwaarder. Zeker met een cover.

Bij de Nexus 5 heb ik meteen de LG Quick Cover gekocht. Ook die bevalt uitstekend en is zeer licht, waardoor het gewicht van het totaal ook laag blijft.

Inmiddels draait de Nexus 5 Android 5.0.1 en dat gaat goed. Binnenkort komt 5.1 eraan. Het geeft me een goed gevoel om te weten dat de laatste nieuwe Android beschikbaar is voor de Nexus 5 kort nadat het beschikbaar is. Veel mensen realiseren zich niet dat een Smartphone niets meer of minder is dan een computer waarmee je ook kan bellen. Zaken als beveiliging worden als snel over het hoofd gezien. Het feit dat de laatste patches al snel beschikbaar zijn voor de Nexus 5 geeft een veiliger gevoel. Nog steeds draai ik een Virus Scanner op de telefoon (AVAST) ;-)

Al met al een hele fijne SmartPhone waar ik nog lang plezier van ga hebben . . .

Heb jij ook een LG Nexus 5 16GB Zwart?