Creative Sound Blaster MP3+ Review

ThinkPad 31 maart 2009, laatste update op 20 januari 2016, 1.319 views

Creative Sound Blaster MP3+

Interessante mogelijkheid om goedkoop een digitale geluids-ingang/uitgang op je PC/laptop te verkrijgen.

Pluspunten

• Optische ingang
  • Optische uitgang
  • Klein

Minpunten

• Geen coaxiale uitgang
  • Nogal wat geklooi met settings om 5.1 geluid eruit te krijgen, standaard alleen 2.0 stereo
  • Geen analoge 5.1 uitgang (3x 3.5mm jack)

Drivers en support Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Heb deze kaart gekocht (op marktplaats, kaart is al 4 jaar oud ofzo :P ) om digitaal geluid te krijgen op m'n versterker.

Deze kaart heeft een optische uitgang, waarmee ik hem aansluit op m'n versterker.

Het kaartje werkte met de standaard XP en Vista drivers al, maar ik heb toch maar de Creative drivers geinstalleerd die op het CDtje stonden, omdat ik 5.1 eruit wou hebben.

Het was nogal een geklooi om 5.1 werkend te krijgen.
Zie hiervoor het topic wat ik heb aangemaakt:
Doet deze USB Soundblaster echte 5.1 via S/PDIF uitgang?

Ik heb verder niet echt veel te vertellen over het apparaatje, hij doet wat hij moet doen.

Ik gebruik ook alleen maar de optische uitgang. De overige aansluitingen gebruik ik niet.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster MP3+?