Philips 32PFL7803D Zwart Review

TMDevil 1 april 2009, laatste update op 1 april 2009, 2.026 views

Philips 32PFL7803D Zwart

Pluspunten

• Design,
  • Prijs/ kwaliteit

Minpunten

• Geluidskwaliteit, maar voor films heb je toch een 5.1 set

Ik heb de TV nu een paar dagen, maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.
In het begin zagen alle programma's er nogal "gespeeld" uit, dit kwam door de "HD Natural Motion", het effect daarvan gaf wel een mooi(er) beeld, maar iets te natuurlijk, waardoor de film niet meer een film leek, maar mee een gespeeld/ slecht geacteerd verhaal (ik hoop dat ik me zelf een beetje duidelijk maak, geen idee hoe ik het veder moet omschrijven of kan laten zien).
Ondanks dat de TV geen 100Hz scherm is, heb ik nog geen last gehad van ghosting. En ook ziet het scherm er goed strak uit met "normaal" kabel signaal (ik heb nog geen digitale TV).

Het enige wat ik wat minder vind aan de TV is de geluidskwaliteit. Het geluid zelf is wel goed, maar klinkt "kaal", dat komt mede door het gebrek van een subwoofer, en het feit dat de speakers niet heel laag komen (de interne 5-bands equalizer komt niet beneden de 150Hz). Het voordeel hiervan is wel weer dat spraak goed te verstaan is, zonder de TV heel hard te moeten zetten. Maar voor films heb je toch je 5.1set, dus een heel groot drama is het (voor mij) ook weer niet.

De TV kan ook 4:3 programma's "upscalen" naar breedbeeld dmv één van de volgende instellingen "4:3, Auto Format, Filmmodus 14:9, Filmmodus 16:9, Ondertitelzoom, Superzoom, Breedbeeld". helaas is het scherm niet op 14:9 & automatisch te zetten zoals de breedbeeld CRT-tv van me ouders wel kan (ook Philips). Maar misschien kan dat nog gefixed worden met een firmware update.
De firmware kan namelijk geupdate worden, hoe is mij nog niet helemaal duidelijk geworden, maar ik neem aan dat updaten via een USB stick wordt gedaan.

Volgens mij heeft de TV genoeg aansluitingen, enkel een analoge-VGA mis ik. Veder heeft de TV
  • 2x SCART (CVBS in/uit, RGB)
  • 1x YPbPr
  • 1x Audio L/R in
  • 3x HDMI v1.3
  • EasyLink (HDMI-CEC)
  • Analoge audio links/rechts uit
  • PC audio in
  • S/PDIF uit (coaxiaal)
  • Common Interface (voor een digitale decoder)
  • Antenne-ingang (75 ohm coaxiaal)
Aan de zijkant van het toestel vinden we de volgende aansluitingen;
  • HDMI v1.3
  • S-Video in
  • CVBS in
  • Audio L/R in
  • Hoofdtelefoon uit
  • USB
In de USB ingang kan je een USB-stick stoppen en JPEG's bekijken.

Meer info bij de fabrikant:hier

[edit]Ik heb de review iets meer geupdate, en hoop dat die nu iets beter en vollediger is :) zodra je toch iets mist, just let my know (maar wel graag onderbouwt ;) )

Heb jij ook een Philips 32PFL7803D Zwart?

Redelijk karige review. Heb ook plannen om een dergelijke TV aan te schaffen, maar deze review helpt me niet echt veel verder. Ook vind ik dat als je design als pluspunt noemt, je in ieder geval de moeite kan nemen om dit met ons te delen in de vorm van een plaatje of fotootje van de tv.
Idd niet echt een review. Hij staat ook vol met schrijffouten. Zou je iets meer kunnen zeggen over de gebruikte bronnen en het resultaat daarvan? Hoe zit het met de aansluitingen, installatiegemak, standaardinstellingen...
Commentaar geven op spellings fouten help inderdaad .. daardoor worden de fouten namelijk automatisch verholpen... Misschien kun je aangeven welke fouten er in staan? ben namelijk dyslexties ;)

Gebruikte bronnen? Ehu, de TV zelf?

(veder zou ik de review een beetje bijwerken)

[Reactie gewijzigd door TMDevil op 1 april 2009 14:42]

De vraag is meer volgens mij, met wat in combinatie heb je deze TV gebruikt, PC, DVD speler, Blu-Ray speler etc.

Zelf ben ik van plan deze TV 1 deze dagen aan te schaffen, wilde je alleen vragen of je wat foto's ervan wil maken, voor een wat echter idee.