Samsung Galaxy Note 3 Neo Zwart Review

Jojakim 23 februari 2015, laatste update op 23 februari 2015, 774 views

Samsung Galaxy Note 3 Neo Zwart

Op onderzoek naar een nieuwe telefoon kwam ik opeens dit buitenbeentje tegen. Een budget-uitvoering van de Note 3, maar eigenlijk versimpeld op een manier die niet onwijs veel afdoet aan het origineel.

Pluspunten

• Fantastische prijs/kwaliteit-verhouding
  • Pen is echt een leuke feature o.a. als je van tekenen houdt
  • In het algemeen lekker vlot

Minpunten

• Soms klein beetje laggy
  • Het scherm is niet uitmuntend, maar nauwelijks minpunt te noemen voor deze prijs
  • Veeg-functie om single hand-bediening te activeren is ironisch genoeg een onmogelijke beweging om met één hand uit te voeren

Online (o.a.https://www.youtube.com/watch?v=Omtc9wlYfqQ ) vind je vergelijkingen van de twee en conclusie is: deze neo doet weinig onder voor de full versie, en dat voor een veel aantrekkelijkere prijs.

Ik was opzoek naar enigszins budget-foon maar wilde zo weinig mogelijk consessies doen tov Galaxy 3 waar ik vandaan kwam.

Er zijn op alle gebieden vast betere telefoons te vinden, maar gezien de prijs van dit apparaat en de telefoon die ik ervoor gewend was (Galaxy S3) is dit gewoon een topkeuze. Accus prima, mooi groot scherm, bouwkwaliteit erg netjes (stalen rand ipv plastic van Galaxy S5) en de pen is een leuk speeltje en op momenten ook echt praktisch. Zo heb ik laatst een pdf contractje kunnen ondertekenen op de telefoon!

De Galaxy versie van Autodesk Sketch is ook een absolute aanrader om te installeren als tekenprogramma. Verbazendwekkend hoevel photoshop-achtige features hierin beschikbaar zijn. Erg leuk om mee te werken.

Verder aardig: lekker rappe wifi, 4g, nep-lederen achterkant fijn in de hand en niet eens helemaal onmogelijk om met één hand te bedienen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 3 Neo Zwart?