Huawei Ascend P7 Zwart Review

Radhe 21 februari 2015, 501 views

Huawei Ascend P7 Zwart

Het is een meer dan adequate telefoon voor de prijs die je ervoor moet neerleggen. Uitstekende prestaties, bouwvorm en uitrusting voor een uitstekende prijs.

Pluspunten

• Scherm (grootte en helderheid)
  • Responsief op aanrakingen en beweging
  • "Waak" software geeft aan welke software te sluiten
  • Zelfs op 1280x720 netjes en scherp

Minpunten

• Standaard toestenbord
  • Standaard "apple-like" UI
  • Hapert soms

Algemeen
Deze telefoon heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Het is een hele goede telefoon met navenante specs, goede geluidsproductie, etc. Ook heeft de telefoon een degelijke, moderne uitstraling.

Toch merk je soms dat het geen A-grade componenten zijn. Doet niet af dat dit een ideale zakelijke telefoon is of ideaal voor de mensen die minder waarde hechten aan supersnelle graphics (spellen), maar wel gewoon een mooie en responsieve telefoon willen hebben.

Bouwvorm
Doordat het apparaat dun is, ligt het lekker in de hand, voelt het niet aan als een koelkast. De knoppen voor volume en stand-by zitten bij elkaar, wat het een rustige uitstraling geeft. De voor- en achterkant zijn van het Gorilla Glass. Ik heb de telefoon (belangrijk: in hoes) al een paar keer laten stuiteren (soms intentioneel) en er gebeurt gewoon niets.

Prestaties
Films draaien met gemak op 1080p. Verder heb ik er alleen minecraft op gespeeld, en dat draait als een tierelier.

Aangezien er 2GB beschikbaar is, heb je voorlopig weinig kans dat je geheugen bijna vol is (mijn max is 1.3GB gebruikt).

Scherm
Het scherm is geen IPS of een dergelijke die je van de duurdere merken gewend bent. Dat houd dus in dat je een kleinere kijkhoek hebt, maar het scherm is in de goede kijkhoek enorm scherp en helder en neemt wat mij betreft dat negatieve puntje weer weg.

Accuduur
Op 1920x1080 (standaard) kun je met met redelijk gemak twee dagen halen. Op 1280x720 (alternatief via energiezuinig programma) kun je met gemak 2 dagen halen. Als je op een dag enkele filmpjes kijkt en een paar uur spelletjes (in mijn geval minecraft) haal je nog steeds met gemak een dag.

Features
De telefoon heeft de EmotionUI van Huawei. Hier moet je van houden: Het verzamelt namelijk alle apps zoals iOS op je home scherm in plaats van dat het in je appdrawer zit. Persoonlijk ben ik hier geen fan van, dus heb ik gekozen voor nog minimalistischer: Smart Launcher. Alleen bubbels op 1 home scherm met een klok, meer keuze heb je niet. De rest wordt in de speciale SL appdrawer gecategoriseerd.

Ik ben wel gecharmeerd van de monitoring apps die je telefoon in de gaten houden zodra apps teveel processortijd of geheugen opslokken. Dat laatste is best moeilijk, aangezien er 2GB RAM in zit. Helaas neemt de standaard software al bijna 1GB in, waardoor er dus nog maar 1GB beschikbaar is.

Mijn conclusie

(Mensen die Apple gewend zijn en een uitstapje willen wagen, zijn volgens mij bij de Emotion UI aan het goede adres.)

Heb jij ook een Huawei Ascend P7 Zwart?