Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

GigaPixels 19 februari 2015, laatste update op 19 februari 2015, 667 views

OnePlus One 64GB Zwart

De OnePlus is een top toestel en dat merk je, zowel als je naar de kwaliteit van het uiterlijk kijkt als naar de specificaties van het toestel. Komende van een Nexus 5 valt het al meteen op dat de OnePlus komt met goede prestaties en een goed afgewerkte behuizing.

Pluspunten

• Bovengemiddelde accuduur
  • Uitgebreide functies dankzij Cyanogenmod
  • Hoge kwaliteit
  • Mooi scherm
  • Sterke prestaties dankzij goede processor en 3GB RAM

Minpunten

• Camera software is matig
  • Geen draadloos laden
  • Geen volledige 4G ondersteuning

Met een 64GB variant die slechts 50 euro 30 euro duurder is dan de kleinere 16GB versie, toont OnePlus de andere smartphone makers hoe het moet.

Niet enkel het toestel zelf is flawless, OnePlus heeft zelfs ook voor het design van de packaging.

Al bij al kan ik concluderen dat voor 350 euro je geen beter toestel vindt en dat terwijl dit toestel al een klein jaartje beschikbaar is voor dezelfde prijs.

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties

Kan me helemaal vinden in je beknopte review op 1 punt na; je geeft als minpunt "geen draadloos laden" aan. Persoonlijk vind ik dit niet een punt welke je als minpunt kan bestempelen bij een telefoon in deze prijsklasse die ruim een jaar oud is. Het zou een mooie toevoeging zijn op hun volgende aankomende model maar minpunt ??
Bedankt voor je reactie. Even mijn minputen toelichten.

Ik kom van een Nexus 5 en als je dan draadloos opladen gewoon bent, dan is dit toch een (klein) minpunt. Maar ik reken de OPO er ook niet op af (5 sterren gaf ik) en ik weet bovendien ook dat andere merken (Samsung, Motorola, ...) ook amper toestellen hebben die dit ondersteunen. Eerlijkheidshalve heb ik het alsnog vermeld.

Ook 4G ondersteuning is voor mij persoonlijk geen groot minpunt. Mijn operator werkt met een band die de OPO wl ondersteunt maar ook op de 800Mhz band die de OPO dan weer niet ondersteunt, dus het is niet dat ik nooit 4G zal hebben.

En dan de matige camerasoftware, daar wil ik de nadruk op software leggen. De camera op zich is vrij goed te noemen, enkel de bijgeleverde camera app van Cyanogen laat te wensen over. Via de Play Store zijn er echter heel wat goed alternatieven, dus ook dat minpunt heb ik bij deze 'weggewerkt'.

Ik had moeite om minpunten te vinden hoor :9
Hoe kom je aan je prijzen?

De 16GB is volgens de site 269.- en de 64GB versie is 299.-

Dus ook slechts 30,- duurder.
Ik lees te veel in het Engels denk ik: de prijzen in de US zijn respectievelijk $299 voor de 16GB en $349 voor de 64GB variant.

Maar je hebt helemaal gelijk, in dit geval is het verschil 30 euro.

Review heb ik hierop aangepast. Bedankt.