Cooler Master IC Essential E2 Review

Fitzer 19 februari 2015, 207 views

Cooler Master IC Essential E2

Complete kit om je oude koelpasta van je processor en processor koeler te verwijderen en tevens een nieuw laag te plaatsen.,

Pluspunten

• Reinigingsdoekje voor oude pasta aanwezig
  • Genoeg pasta in syringe voor meerdere pogingen

Minpunten

• Reinigingsdoekje maar eenmalig te gebruiken

Koelvermogen Score: 5
Ik had voorheen koelpasta om mijn processor zitten wat daarbij geleverd was. Na 6 jaar was deze pasta niet voldoende meer. De oude pasta was deels opgedroogd waardoor er geen goed contact meer was tussen processor en koeler. De koeler moest dan vaak aanslaan van 800rpm naar 2000rpm omdat de temperatuur iets te hoog werd. Ik gebruik een i5-750 processor.

Ik heb daarna snel koelpasta van Cooler Master besteld en heb voor de IC-Essential E2 gekozen omdat deze voldeed waar ik het voor ging gebruiken. Ik heb geen high-end processor en zal deze ook niet erg belasten. Omdat ik ergens in de komende maanden wel een upgrade wil uitvoeren naar een betere processor zal ik opnieuw koelpasta nodig moeten hebben. In deze syringe zit er genoeg en als je het op een droge plek bewaard is dit nog wel houdbaar.

Het reinigingsdoekje is helaas maar één keer te gebruiken. Ik had niet het hele doekje nodig om al mijn pasta te verwijderen, maar omdat dit een vochtig doekje is zal dit snel opdrogen. Ook moest het uit een zakje gescheurd worden dus her-opbergen is niet mogelijk.

Na het aanbrengen van de nieuwe pasta en mijn computer weer aan te sluiten heb ik middels het programma SpeedFan gekeken wat de temperaturen zijn van mijn processor. Deze zijn dus nu 7-10 graden gedaald en mijn processor draait nu idle met een temperatuur tussen de 30-33 graden.

Heb jij ook een Cooler Master IC Essential E2?