Seagate Desktop HDD, 2TB Review

com2,1ghz 17 februari 2015, laatste update op 17 februari 2015, 361 views

Seagate Desktop HDD, 2TB

Koop deze troep niet. Ik heb een home server waar ik 8 van deze schijven heb. Ik heb er inmiddels in twee jaar tijd 6 stuks terug naar Seagate moeten sturen. Schrijven gingen of compleet dood, of begon te tikken, of constant spindown/spinup.

Pluspunten

• Was relatief goedkoop, had ook een reden waarom hij 30 euro goedkoper was dan een WD

Minpunten

• Superslechte onbetrouwbare schijven

Koop deze troep niet. Ik heb een home server waar ik 8 van deze schijven heb. Ik heb er inmiddels in drie jaar tijd 6 stuks terug naar Seagate moeten sturen. Schrijven gingen of compleet dood, of begon te tikken, of constant spindown/spinup.
Deze schijven zaten in een RAID10 en een RAID 1 opstelling. Nou heb ik geluk gehad dat er telkens max 1 tegelijkertijd stuk ging.

Op het moment van schrijven heb ik minder geluk. Van mijn RAID10 opstelling zijn er 2 schijven opeens met reallocated sectors(verschil tussen 1 dag van 5000 naar 6100 reallocated sectors). Iets wat normaal gesproken nooit voorkomt kwam bij mij voor. Twee disks begaven het :')
Nou heb ik wel backups maar (die ook op een ST2000dm01 zitten :') ) maar het houd me bezig

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 2TB?

ik heb deze schijf nu inmiddels een half jaar in mijn pc zitten en nergens last van.
dat jij er problemen mee hebt wil niet zeggen dat elke schijf slecht is. soms heb je gewoon pech
hij heeft van de 8 schijven bij 6 problemen gekregen binnen 3 jaar lijkt mij iets meer als pech.
Je kan pech hebben met een schijf ja, maar niet met 8 schijven die meerdere malen RMA zijn gestuurd. En dan nog twee tegelijkertijd Reallocated sectors hadden. Een half jaar is nog niets.

Ik heb even een typfout gemaakt, ik heb al die schijven zo'n 3 jaar. Volgens mij heb ik er nu maar 2 over die echt 3 jaar vol hebben gehouden en dat waren de Japanse schijven van Alternate. De Chinese schijven zijn echt stront. Je ziet aan de partnumber uit welk land ze vandaan komen.

Omdat deze schijven niet op voorraad waren heb ik ze van 3 verschillende winkels besteld. in een tijdsspan van 2 maanden.
-2 van Alternate (die gaven me Japanse schijven die het wat beter deden)
-2 van Zercom(failiet inmiddels)
-2 van Dixons uit Amsterdam
-2 van Dixons besteld.

Het zijn gewoon kut schijven. Het is ook onmogelijk dat ze uit dezelfde batch komen dat ik toevallig een reeks slechte schijven heb. De schijven die ik terug heb gekregen zijn er 2 van refurbished en de overige 4 waren gewoon nieuw. Ook die zijn kapot gegaan.

Ik bewaar die dozen van Seagate ook omdat ik wel om de 3 maanden weer een schijf moet terugsturen :')
Je bent niet de enige, ik heb 7x de ST3000DM001 draaien in RAID-6. Heb er na ruim 2 jaar ook al 3 kapotte. Helaas telkens net buiten garantie :(

Ook deze schijven werden op 5 verschillende plaatsen en tijdstippen aangeschaft. Ben ze ondertussen aan het vervangen door WD Red schijven.
Haha, je moet ook geen normale desktop HD kopen voor een server
Bedankt deze gaan we dus niet aanschaffen.