Specificaties 11,6" (1366x768), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP ProBook x360 310 G1 L3Q30ES Review

mjhartman 16 februari 2015, laatste update op 2 maart 2015, 1.115 views

HP ProBook x360 310 G1 L3Q30ES

Leuk laptopje maar geen topper. Geinig dat het scherm kantelbaar is zodat er een soort hybride laptop/ tablet ontstaat, maar dit is geen eigenschap die ik vaak zal gebruiken omdat het geheel aan de zware kant is.

Pluspunten

• snelheid
  • toetsenbord

Minpunten

• scherm is glossy
  • hybride functie
  • gewicht

Kleine compacte laptop. Door de ssd schijf loopt alles soepel en start deze laptop vlot op.

Het scherm is volledig naar achter kantelbaar zodat er een soort hybride tablet ontstaat. Het toetsenbord zit dan achterop het scherm geklapt en staat automatisch uit. Ik heb deze mogelijkheid nog niet gebruikt omdat de tablet/laptop niet echt handzaam aanvoelt in deze stand.

Het scherm is glanzend en dat is het grote nadeel van deze laptop. Omdat het scherm ook als tablet functie kan doen, zal de fabrikant geen andere mogelijkheid hebben gehad dan het scherm glanzend te maken. Werken achter deze laptop is daardoor een stuk minder prettig geworden. Het scherm is overigens wel oké, maar niet super. Als ik het scherm vergelijk met die van mijn oude Windows RT tablet, dan is dit HP scherm een stuk minder mooi. Touchscreen werkt echter prima, zoals het hoort. Het scherm zit niet zo stevig vast waardoor bij het stevige typ werk het scherm 'fladdert'.

Het toetsenbord voelt goed aan en geeft voldoende feedback. De toetsen zijn niet glad maar hebben een beetje textuur wat erg prettig werkt. Verder is de touchpad goed, zo'n multi-touch ding.

Op de laptop staat prominent aangegeven dat er 'beatsaudio' in zit. Stel je daar niet te veel van voor want het gaat hier om een 11" laptop waar net als alle andere kleine laptops een blikken geluid uit komt.

Het gewicht van de laptop vind ik vrij fors als ik die vergelijk met de 13" Macbook Air van mijn vrouw. Daarnaast is de laptop ook lang niet zo plat, het blijft een vrij dik pakketje.

De voeding/ adapter heeft zo'n fragiel insteek stekkertje. Geen fancy magnetisch contact voeding dus. Gevoelsmatig zit de voeding aan de verkeerde kant (rechter kant). De laptop heeft een actieve koeling en dat is ook licht hoorbaar (passieve heat-sink weet ik niet). In de specs staat dat er een d-sub (vga) aansluiting is, maar dat is niet zo. De laptop heeft een hdmi poort.

Deze laptop heb ik van m'n werkgever gekregen, maar als ik de laptop zelf zou aanschaffen en nu ik de prijs zie (630) dan raad ik je aan om door te sparen voor een ultrabook.

Heb jij ook een HP ProBook x360 310 G1 L3Q30ES?