Panasonic Viera TX-58AX800 Zwart Review

rmuije 16 februari 2015, laatste update op 16 februari 2015, 740 views

Panasonic Viera TX-58AX800 Zwart

Geweldige beeldkwaliteit vooral daar waar het om kleuren, helderheid en scherpte gaat. Staat stevig op zijn voet. Design en afwerking van deze TV is state of the art. Mooie afstandbediening. Makkelijke menu navigatie. Met 58 inch oogt de TV minder kollosaal door de dunne randen. Zeer tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit is perfect
  • Design en afwerking
  • Navigatie menu en bedienings gemak
  • Afstandbediening(en)
  • Aantal aansluitingen
  • TV staat stevig op zijn voet
  • Rustig beeld, vrij van flikkeringen.

Minpunten

• Kijkhoek had beter gekund.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
We hebben deze Panasonic 58 inch nu 1 week in huis. Hiervoor 2 jaar een Panasonic VT55 Plasma gehad. Het is onze 3e Panasonic in 6 jaar. Met de voet van 15 Kg is de TV een zwaar geheel. Het voordeel is dan de TV erg stevig op zijn voet staat en niet swabbbert bij de eerste beste beweging. Qua design is de TV een hoog stukje vakmanschap. het verschil van deze 58 inch met onze vorige 55 inch is nauwelijks merkbaar in de praktijk. Het scheelt 7 cm aan meer beeld in de lengte. De randen zijn mooi klein om het beeld heen, wat een strakke beleving geeft.

Nu hadden we de Plasma al niet te klagen qua beeldkwaliteit. Deze Panasonic met een hogere beeld resolutie overtreft de verwachtingen, zeker met HD waar de meeste zenders al mee uitzenden. Het eerste wat direct opvalt bij het aanzetten is de overweldigende beeldkwaliteit. Veel helderder als dat bij de Plasma het geval was en met een realistiche kleurweergave. Deze TV is een grote stap vooruit, qua beeldkwaliteit en design. Alleen is de kijkhoek even wennen bij deze Tv. Zodra je iets van de TV wegloopt word het beeld vaag, iets wat de Plasma niet had. Dat is dan ook het enige minpunt.

Een groot pluspunt is dat het beeld bij HD heel rustig is en vrij van flikkeringen door de hoge 2000hz frame rate.

Laten we wel reŽel zijn, we zitten toch altijd voor de TV en niet er naast. Dus op de brede bank genieten we van links naar rechts van een fantastische kwaliteit. De instelbare Home screen is een leuke gimmick om in een rechter kolom bijv. andere zenders te kunnen doorlopen. Handig.

aansluitingen voldoende en zijn deze goed bereikbaar aan de linker kant van de TV. De menu navigatie is zo als ik van Panasonic gewend ben, logisch opgezet. De instellingen zijn zeer uitgebreid. Heb verder nog een Minifix Andoid TV H8 box erop aangesloten (4K), welke uitgebreider is als de Panasonic smart TV als het om App´s gaat.. Tv start na het inschakelen direct op zonder Logo´s gedoe enz.

We zijn meer dan tevreden met deze aankoop.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-58AX800 Zwart?

Reviews door de redactie