Logitech Harmony Ultimate Review

blominatorNewbie 15 februari 2015, 675 views

Logitech Harmony Ultimate

Sinds enkele weken beschik ik over de Logitech Ultimate. 1 afstandsbediening om via de Wifi alle apparaten te bedienen. De Logitech Ultima beschikt over zeer veel mogelijkheden als het gaat om het koppelen met apparaten en bedieningsmogelijkheden daarvan. Bij het configureren word je geholpen door een duidelijk installatieprogramma.

Pluspunten

• Stevig
  • Mooi
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Touchscreen/menustructuur vergt even gewenning
  • Geen cijfertoetsen

Configuratie Score: 3

De afstandsbediening zelf ligt lekker in de hand vanwege zijn organische vormen (er is geen onderdeeltje rechthoekig op de Play en Guide knop na) en doet wat hij moet doen, namelijk het bedienen van Blu-ray speler, TV, mediaspeler en de Wii.

Je moet er wel even een paar uurtjes configureren insteken, waarbij de help functies van Logitech je goed op weg helpen, maar dan zijn ook alle apparaten ingesteld en werkt het TV kijken, DVD kijken, Radio luisteren en Media player kijken met 1 druk op de knop.

Omdat de commando´s waarmee apparatuur wordt bediend in een vaste volgorde werken gaat het apparaat minder goed om met onverwachte zaken, zoals een TV of de receiver van de kabel TV die handmatig is uitgezet. Om dit te verhelpen kun je de help functie gebruiken en deze afstandsbedining de de acties dan nog een keer, waarna het wel goed gaat.

Waar ik af en toe moeite mee heb is het touchscreen in het midden van de afstandbediening. Het is lastig om zonder te kijken de afstandsbediening te pakken zonder per ongeluk het touchscreen aan te raken en dus een fout commando te geven. Ook werkt dit touchscreen weer wat anders qua interface dan de user interface op de smartphone, dus bedienng vergt even inkomen.

Ook cijfertoetsen mis ik. In mijn ogen zou een afstandsbediening met naast het touchscreen een cijfertoetsenblok handiger zijn. Het touchscreen zelf zou dan b.v. naar bovenaan op de afstandsbediening kunnen worden verplaatst. Deze wordt dan iets langer, maar per ongeluk aanraken zal dan veel minder vaak gebeuren.
Desondanks een zeer goede afstandbediening. Ik ben er zeer content mee.

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate?

volgens mij is het wel mogelijk om een cijferblok op je display te laten zien dmv het kiezen van een ander start scherm. :)

[Reactie gewijzigd door style2k op 16 februari 2015 00:14]