Philips Bluetooth Adapter AEA2700/12 Review

SquareBouncerNewbie 14 februari 2015, 2.027 views

Philips Bluetooth Adapter AEA2700/12

Leuk apparaatje die je zowel digitaal als analoog kan aansluiten. Als je je laptop hiervoor wilt gebruiken, zou ik verder zoeken want ik heb hem niet aan de praat gekregen met twee verschillende bluetooth ontvangers (BlueTooth 2.0 & 4.0). Philips weet hier ook geen raad mee.

Pluspunten

• Digitale aansluitingen (zowel coax als optisch)
  • Niet duur

Minpunten

• Werkt niet onder windows in de meeste gevallen
  • Weer een adapter erbij
  • Detecteren van devices werkt niet altijd even lekker

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit apparaatje gekocht om niet meer alleen mijn laptop voor muziek te gebruiken. Op mijn smartphones werkt deze prima. Echter kan ik nergens vinden hoe deze op een laptop te gebruiken is. Op mijn laptop heb ik Bluetooth 4.0 maar daar geeft mijn computer aan dat hij hem wel kan vinden maar niet de drivers. Na contact te hebben gehad met Philips begreep ik dat ze inderdaad vaak zien dat het niet werkt op bepaalde laptops. Ze hebben het wel zien werken maar ik begrijp nu waarom het nergens in de handleidingen of op internet te vinden is. Ook mijn BlueTooth 2.0 stick gaf hetzelfde probleem. Ik denk dat deze gewoon niet werkt onder Windows. Als je deze dus ook met je laptop wilt gebruiken zou ik die van Logitech nemen, die heb ik wel bij iemand zien werken.

Dit is wat Philips meldde:

Het kan wel, maar dat kan per apparaat verschillen, want het is een bluetooth apparaat en als uw laptop Bluetooth heeft, dan zou het wel kunnen werken, al kunnen wij dat niet garanderen. Want helaas niet alle apparaten zijn compatibel met dit toestel

(NFC & Multipair gebruik ik niet dus daar heb ik geen mening over)

Heb jij ook een Philips Bluetooth Adapter AEA2700/12?

Het zal te maken hebben met de bluetooth profielen die je laptop niet ondersteunt. Er is een stokoud topic over, zoek daar meer eens op profielen, stacks en software.
Baal wel een beetje van de aanschaf.
Ging er van uit dat het ook met mijn windows laptop prima zou functioneren maar ze zijn met geen mogelijkheid te verbinden. meerdere laptops geprobeerd maar niets.
werkt icm mijn galaxy s4 prima trouwens maar dat was niet helemaal mijn insteek
De Logitec was daarintegen eenvoudig te koppelen met mijn beide apparaten.