Specificaties 48" Full HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Philips 48PFS8109 Zilver Review

hanselnewackers 14 februari 2015, laatste update op 25 april 2015, 330 views

Philips 48PFS8109 Zilver

Deze TV is tot nu toe een behoorlijk probleem. De Ci+ dual modules worden soms niet herkent. De opnamefunctie veroorzaakt zwart scherm. Opname ruimte wordt niet vrij gegeven na verwijdering. Traag software. Radio veroorzaakt zwart scherm. EPG browsen is vervelend.Wifi blijft boodschap geven. Mirracast werkt niet met G3.etc.etc

Pluspunten

• formgeving
  • ambilight

Minpunten

• hardware herkenning
  • software
  • software

Inbrandgevoeligheid Score: 5
:( :( :( Ik heb deze TV half december 2014 gekocht met een korting van ¤300,00 (goede aktie)en ben het volgende tegengekomen.
Uit de doos kwam een mooie zilver randige 48"TV die makkelijk te plaatsen was. Duidelijke omschrijving om de 2 voetjes vast te schroeven en waar de 2 Ci+ ZIggo, USB, HDMI en kabel geplaatst konden worden . Na alle kabels (internet, kabel en power) aan gesloten te hebben en de batterijen in de handige remote, heb ik hem aangezet en ben ik door de menu's gegaan. Goed, "alles" deed het. Ik had al van te voren de laatste software en handleiding gedowload en op een USB stick gezet. dit geladen en na een aantal keer opstarten keek ik naar een scherp contrast en kleurrijk scherm met heerlijke Ambilight achtergrond. Goed, ik wilde opnemen dus had ik een Seagate USB3 1D6APB-500 2T gekocht genoeg ruimte dacht ik. Maar helaas. Hij kon hem niet formateren. Na instalatie van de Maxtor 9NX2DH-500 320GB ging alles goed formateren en ruimte? voor apps. Na de eerste opname op mijn hardeschijf bekeken te hebben ging ik terug naar het normaal TV kijken maar kreeg een zwart scherm. Wel geluid ,maar geen beeld. Alles geprobeert in de instellingen menu kon ik nog zien maar alleen geen TV . Het enige wat hielp was de stekker uit het stopcontact. Ok dit euvel komt nog regelmatig voor nu ook als ik Radio luister via mijn TV. Wat ook regelmatig voorkomt is dat tijdens het TV kijken de Ci+ modules niet gezien worden of wegvallen met scrambled signaal.
Scherm, Ambilight, en bedienings knopje en de afstandbediening zijn goede kenmerken. de Android komt nog niet uit de verf, ook de software voor het opnemen en de epg (die niet het kanaal volgt wat je kijkt, en ook tijdens browsen naar een ander kanaal springt.) zijn niet om naar huis te schrijven. Snelheid, daar kan ik nog wel mee leven maar..........Dat Zwarte scherm en Ci+ issues niet. Ik ben benieuwt wat de vervangende TV met zich meebrengt. Goed de vervangende TV was niet veel beter al met al is mijn mening nog verder gedaalt. Het geluid loopt regelmatig asynchroon met het beeld. nu ook als ik maar even kijk wat er geprogrameerd is krijg ik een zwart scherm. Regelmatig reageerd de TV niet op de afstandbediening. Hij maakt ook de hardschijf ruimte niet beschikbaar na opname en het verwijderen van de opname. en zo zijn er nog meer van deze erg iriterende akevietjes. Die je alleen maar tijdelijk kan oplossen door de stekker uit het stopkontakt te halen..................Ik vind dit zeker een miskoop van het jaar. Hiervoor geef je toch geen geld aan uit Hardeschijf voor niets en een extra Ci+ unit en kaart waarvoor? Je kan de harde schijf niet eens formateren met de TV als hij éénmaal geformateerd is. Lijkt mij dat dit product niet in de winkel had moeten staan. Dus ik stel voor die maar een recall Philips of TPVision!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb jij ook een Philips 48PFS8109 Zilver?