Microsoft Lumia 535 Zwart Review

jeffrey4413 12 februari 2015, laatste update op 16 februari 2015, 956 views

Microsoft Lumia 535 Zwart

de microsoft lumia is een interresant product zeker voor deze prijs maar de minpunten zijn wel goed aanwezig

Pluspunten

• gewicht
  • werkgeheugen
  • prijs
  • scherm ( goed genoeg maar lees ook de uitgebreide review

Minpunten

• bouwkwaliteit
  • processor

Hallo allemaal,

LET OP :
Deze review is nog niet af !! ik zal tussendoor nog allerlei punten toevoegen en ook zal ik de tekst aanpassen als het nodig is.

Dit is mijn eerste review en ik probeer er dan ook het beste van te maken !
Tevens zal ik meer vertellen over het gebruik er van in plaats van benchmarks het gaat mij vooral over het gebruik gemak van de 535.
Ik zeg eerlijk schrijven is niet mijn sterkste punt dus als er spel of taal fouten in zitten laat het me aub weten :)

Ik wil ook graag de tweakers app van deathgrunt aanbevelen :) het is een hele goede app en het werkt echt heel goed en het is heel fijn dat er een nacht modus inzit.

INLEIDING
Aller eerst wil ik beginnen met vertellen over waarom ik deze telefoon heb gekozen.
Ten eerste dit is een tijdelijke telefoon voor mij. Mijn motorola moto g 2013 begon het een beetje te begeven en de knoppen begonnen te roesten ( serieus te roesten ) dus het werd maar tijd om even iets tijdelijks te vinden zodat ik even aan paar maanden kan sparen.
In mijn zoektocht kwam ik enkele android telefoons tegen en windows phones. Ik koos uiteindelijk voor de windows phone omdat ik het wel eens wou testen en ik had al wat ervaring met windows phone ( 7.8 op mijn lg e900,geweldige telefoon ! ).
Na wat rond gekeken te hebben kwam ik uit op 2 opties:
- Microsoft lumia 535
- Nokia lumia 630

Kwa prijs lagen ze heel dicht bij elkaar en uiteindelijk koos ik maar voor de 535 omdat ik wel een groot scherm fijn vond en kwa specificaties zijn ze na genoeg gelijk alleen heeft de 535 een groter scherm en 1GB aan werkgeheugen ( hierover later meer ).

SPECIFICATIES

- Specificaties toevoegen -

EERSTE WEEK
Nu ik dit schrijf heb ik pas 1 dag (11-2-2015) de telefoon en heb er nog niet veel mee kunnen spelen omdat ik vooral bezig ben met mijn stage.
Ik merk wel een paar puntjes die wat minder zijn aan de telefoon ( Daarover later meer ) maar overal ben ik zeer tevreden.

SCHERM
Zoals veel op internet te lezen is is er iets mis met het scherm. Dat is ook heel goed te merken met bijv. typen en gewoon browsen via de browser.
Het is zeer hatelijk soms, ik moet soms 4x een woord typen omdat die telkens flipt maar wat ik heb gemerkt is dat het touchscreen echt heel erg gevoelig is voor vlekken.
Ik heb daarom ook maar altijd een paar schermdoekjes bij me om alles schoon te maken.

CAMERA

( Ik zal nog een paar foto's maken met de voor en de achter camera )

ACCUDUUR

Ik heb de telefoon nu al een tijdje en ik merk een paar dingen ( Ten eerste wil ik zeggen ik ben geen poweruser ik gebruik mijn telefoon niet vaak alleen om me mail te checken en soms een server over te nemen via remote desktop )
De punten die ik merk zijn :
- Whatsapp gebruikt heel veel batterij...
- heel licht gebruik dan gaat de batterij met gemak 2 dagen mee
- Kijk goed bij batterij besparing welke apps op de achtergrond aan staan.

GOEDE PUNTEN
Hieronder staan enkele punten die ik zelf als goed beschouwde:
- Scherm ( niet de beste maar hij ziet er goed genoeg uit voor deze prijs klasse )
- Gewicht ( Zeker in vergelijking met mijn moto g is die een stuk lichter )
- Windows Phone ( Het is zeker een stuk verbeterd sinds de laatste keer dat ik Windows Phone gebruikte )
- Werkgeheugen!!( Een van de belangrijkste punten waarom ik deze telefoon koos. Windows Phone werkt perfect met 512MB maar 1 GB werkgeheugen is heel fijn met enkele applicaties :) ! )

SLECHTE PUNTEN
De telefoon is zeker geen geweldige krachtpatser voor een goedkoop prijsje. Het is en blijft een budget telefoon en ik verwachte er ook niet veel van.
Hieronder toch enkele punten die gewoon slecht zijn :
- Scherm ( Ja ik weet ik had het ook bij goede punten gezet maar je merkt zoals je in heel veel reviews leest wel wat problemen met de touchscreen )
- Bouwkwaliteit ( Me vader heeft de 630 en ik zeg eerlijk deze 535 is van veel mindere bouwkwaliteit het voelt minder stevig en iets gammeler )
- de processor ( Het is een snapdragon 200... ik verwachte er geen wonderen van maar soms stelt die wel een beetje teleur )

Nou vandaag (12-2-2015) even kunnen ontdekken waar die touchscreen problemen over gaan. Ten eerste zoomde plots uit het niets alles in op het scherm terwijl die in mijn broekzak zat.... ( kunnen verhelpen door even op de microsoft site te gaan en daar enkele stappen te volgen ik zal het linkje hieronder zetten )
en net flipte het touchscreen heel erg en raakt hij plots vanalles aan. Dus maar even snel gelockt en het scherm goed schoongemaakt en toen was het wel verholpen.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 535 Zwart?

Aangezien je zelf al over spelvauten begint : :+

MIJN stage en MIJN broekzak ;)
Haha dankjewel ! Schrijven is niet mijn sterkste punt zeg ik eerlijk ik dacht ik probeer het maar gewoon om een review te schrijven.
Keep on rollin'! Goed dat je het probeert, gewoon ergens beginnen en alle tips en opmerkingen meenemen voor jouw eigen ontwikkeling. Oefening baart kunst, de rest komt vanzelf ;)

Over de touchscreen: mijn maatje heeft ook de 535, en hij heeft al een aantal keer gehad dat zijn lockscreen "ingezoomd" was, dus alles met grotere tekst (dat niet past op het scherm). Ook na het omhoog swipen van de lockscreen was alles vergroot. Alleen een reboot zorgde ervoor dat de normale grootte weer terugkwam. Heb jij dat toevallig ook meegemaakt?

[Reactie gewijzigd door Sky Lynx op 12 februari 2015 23:40]

Heel erg bedankt voor de reactie!!!

Over het touchscreen gebeuren:
Voor het inzoemen helpt deze instucties in deze link :

ik had het zelf ook mee gemaakt ja en dus ben ik maar gaan zoeken naar een oplossing :P
Als er nog meer vragen zijn laat het me maar weten :) !
Bedankt voor de link. Ik heb het zelf ook 1 keer gehad met mijn Lumia 520. Na goed schoonmaken van het scherm was het opgelost (Het scherm van de 520 is nogal een vlekmagneet)