Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Review

matthinator 12 februari 2015, 537 views

Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Goede videokaart.

Pluspunten

• kan alle games draaien op maximum
  • goede koelers
  • stil

Minpunten

• groot (kijk naar je case grootte voordat je naar deze videokaart kijkt.
  • consumeert veel energie
  • je hebt een 750 watt voeding nodig (fabrikant beveelt het aan)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik gebruik deze videokaart nu al sinds augustus 2014 en ik heb me eral mee uitgeleefd. Het kan alle games draaien op maximum en toch heb je geen geluid. mijn oude computer maakte nog meer lawaai. Het is een grote videokaart dus zou ik zeker kijken of hij in je case past. de mijne paste juist en ik had niet gekeken. (veel geluk gehad.). het was makkelijk om te installeren en ik had geen problemen mee erna.
ik raad het zeker aan. vanaf nu zou hij zeker nog 2 jaar meegaan.

Heb jij ook een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Deze kaart draait ook prima op 700 watt, ik heb er nu twee op 850 watt draaien. Werkt als een zonnetje -
En ook op 650 watt hier. De opgave is om rekening te houden met slechte voedingen zoals die van MS-Tech. Die leveren namelijk niet wat ze zeggen dat ze leveren.
Inderdaad, kijk hier maar eens. Daar komt bij dat MS-Tech PSU's maar 1x 8-pins hebben. :F

Kortom: ik koop er nooit weer één. Jammer genoeg wel twee jaar geleden die fout gemaakt. :+
Je zegt dat je 750W nodig hebt, maar wat trekt je hele systeem max uit je stopcontact? Het zou me niets verbazen als dat zomaar een paar 100W later is.
* VasZaitsev kijkt naar zijn Seasonic M12 520w

750w is leuk als je die dingen in CF wilt draaien, maar is verder echt niet nodig.