TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router Review

lbockenNewbie 11 februari 2015, laatste update op 11 februari 2015, 341 views

TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router

Deze router is zéér slecht helaas. Router doet niet wat hij moet doen.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • 5Ghz Wireless
  • USB uitbreiding(en)
  • Gigabit LAN-Poorten

Minpunten

• Traag
  • Het voelt goedkoop aan, maar is toch mooi
  • Héél véél bugs in de router

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 2
Deze router lijkt op het eerste gezicht goed en professioneel, maar in het echt is deze router zéér slecht.
Het is een buggie router met veel fouten erin en WPA2-Enterprise werkt niet, en aangezien ik eis dat ik als privé gebruiker daarvan gebruik wil maken, was dit een zeer groot probleem.
Gelukkig is TP-LINK zeer klantvriendelijk en bieden hun zeer goede klantenservice, maar samen met tp-link heb ik het WPA2-Enterprise probleem niet kunnen oplossen.
Ook het Guest Network werkt absoluut niet goed.

Het bereik is redelijk, maar 5Ghz is alleen op de eerste etage goed te gebruiken en op de begane grond is het bereik al niet meer goed helaas.
Snelheid is op de 5Ghz band ook niet goed en met 2.4Ghz is het al helemaal een drama, aangezien ik daarmee 16MB download snelheid heb en niet 50MB waar ik voor betaal.

Daarom raad ik je deze router niet aan, voor de niet veel eisende gebruiker zal het niet veel uitmaken, maar de firmware is te slecht en veel te buggie om deze tot een goede router om te toveren. Helaas kon hier DD-WRT niet op anders was het probleem misschien al opgelost geweest.

De router zelf vind ik ontzettend mooi, heeft een mooie behuizing (vind ik) maar is erg ligt waardoor deze router snel achterover ''kiept'' als het ware als er een ethernetkabel in zit. Mocht dus wat zwaarder zijn.

Ik heb de router geretourneerd en heb de router omgeruild voor de TP-LINK WDR3600 :)
Hopelijk werkt deze beter.

Heb jij ook een TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router?