Arctic Accelero S1 Plus Review

RobbieT 11 februari 2015, 234 views

Arctic Accelero S1 Plus

Ik had in m'n systeem een Asus GeForce GT 740 2GB ingebouwd. Direct bleek deze kaart al de grootste herrieschopper van het hele systeem te zijn. Dus op zoek naar een alternatieve koeler. Bij deze koeler stond niet vermeld dat deze op een GT740 zou passen, wel op een GTX650.

Pluspunten

• Stil
  • Past op veel verschillende GPU's
  • Mogelijkheid om 120mm fan te monteren om grotere GPU's te kunnen koelen

Minpunten

• Bij de specs staat niet vermeld dat een GT740 ook gaat
  • Geen handleiding in de verpakking

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik had in m'n systeem een Asus GeForce GT 740 2GB ingebouwd.

Dus op zoek naar een alternatieve koeler.

De gok genomen en de koeler besteld.

De koeler past prima.
Montagegaten op de GT740 hebben een afstand van 43,2mm x 43,2mm.
Afstand tot de onderkant van de kaart is grofweg 30 mm.

Dus de bevestigingsklemmen moeten even van plek gewisseld worden.
Afstandsbusjes 4 mm, de witte gebruikt.

Verder heb ik niet de moeite genomen om de koelelementen op de spanningsregelaars en het geheugen te lijmen.

Standaard worden deze ook niet gekoeld en ik vond de afstand tot de andere componenten te klein.
Teveel risico op kortsluiting vond ik.

Daarnaast kan je ook nooit meer terug naar de standaard koeler als die er eenmaal opzitten.

De temperatuur van de GPU blijft prima, ook bij meer belasting blijft de temperatuur lager dan met de originele koeler.

Met deze aanpassing is de pc eindelijk echt stil geworden.

Heb jij ook een Arctic Accelero S1 Plus?

Is bevestigingsmateriaal voor een 120mm fan meegeleverd of zit dat enkel bij de zogenaamde turbo module?
Nee, het bevestigingsmateriaal voor de 120mm fan zit er niet bij. Zit denk ik alleen bij de turbo module.