Specificaties 4,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S III Neo Blauw Review

edwardo 11 februari 2015, laatste update op 21 april 2015, 673 views

Samsung Galaxy S III Neo Blauw

Prima specificaties voor een leuk prijsje!

Pluspunten

• Prima 720P 4,8 inch Amoled scherm
  • Snelle Qualcomm processor en 1,5 Gb RAM
  • 16 Gb intern geheugen (+ microSD mogelijkheid)
  • apt-X bluetooth ondersteuning!!

Minpunten

• Accu 2100 mAh prima, maar had groter gemogen
  • Geen 4G

Dit toestel gekocht voor mijn zoon en die is zeer tevreden met zijn S3 Neo 9301. In tegenstelling tot wat er in veel beschrijvingen staat is dit 9301 toestel voorzien van een goede Snapdragon 400 quad core processor van Qualcomm welke is geklokt op 1.4 GHz. Dit gecombineerd met 1,5 Gb ram geheugen en Android 4.4.2 zorgt ervoor dat dit toestel (ondanks de vertragende schil van Samsung) soepel en vlot draait. Er is overigens de verwachting dat ook dit toestel tzt wordt voorzien van Android 5.0.2 Lollipop.

De 8MP camera is prima en maakt leuke foto's en video's. Het 720p 4,8 inch scherm is een Amoled scherm met een prachtige weergave. De accu van 2100 mAh had wat groter gemogen, maar kan het prima een dag volhouden bij gemiddeld gebruik. Scherm wel op auto zetten en alle zaken die je niet nodig hebt even uitzetten om stroom te besparen. Denk aan locatie, Bluetooth, NFC, Synchroniseren. Scheelt enorm om de instellingen even bij langs te lopen.
En oh ja, er zit nog een dual band Wi-Fi ontvanger in ook! Heb dus gewoon supersnelle AC verbinding op 5 GHz.

Enige alternatief onder de 200 euro voor mijn zoon was een Moto G 2014, die heb ik zelf ook. Ook een super goed toestel welke reeds is voorzien van een bijna stock Android 5.0 Lollipop (vanaf 4 feb 2015). Daarnaast is dat een duo sim toestel welke ook nog eens tegen vocht kan door de speciale nanocoating. Veel overeenkomsten en beide top toestellen voor weinig geld vind ik.

Samsung Galaxy S3 Neo 9301 voordelen t.o.v. Moto G 2014
- 1,5 Gb Vs 1 Gb RAM
- 16 Gb geheugen Vs 8 Gb (beide wel microSd mogelijkheid)
- 1080p@30fps Vs 720p@30fps video
- AC WiFi op 5 ghz!
- Doet minder lomp aan, is ook dunner
- Meer mogelijkheden met TouchWiz (voor de liefhebber)

Moto G 2014 voordelen t.o.v. Galaxy S3 Neo 9301
- Zeer snelle telefoon met zijn bijna stock Android 5.0.2. Lollipop!
- Prijs; toch nog 10% goedkoper dan de S3 Neo
- Duo sim toestel
- Kan tegen vocht (en meer dan dat) door nanocoating, zie Youtube

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III Neo Blauw?

Hier een tip om je Samsung (vrijwel elke Galaxy) flink te versnellen.

1. Instellingen, Toestel info, tik 5 keer achter elkaar op Buildnummer. Ga terug en als het goed is zie je er nu een pictogram Ontwikkelaars opties bij staan.

2. Ga naar Ontwikkelaars opties en scroll naar onderen naar Tekening. Verander vervolgens Vensteranimatie schalen, Animatieschaal overgang en Schaal van duur Animator van 1X naar 0,5 X (bij alle 3).

3. Ga naar de app store en download Nova Launcher (gratis) of Nova Launcher Prime (3 euro). Binnen Nova Launcher kunnen al je app instellingen zoals je die had eenvoudig worden overgenomen vanuit Touchwiz, die optie wordt ook direct aangeboden. Vervolgens kun je zoveel instellingen doen als je wilt binnen Nova instellingen en ben je niet meer beperkt door Touchwiz.
Bij Animatie snelheid stel je bijvoorbeeld in Sneller dan het licht en er gaat een wereld voor je open, zo heerlijk snel reageert je toestel!

4. Als laatste nog even een snelle browser installeren als Chrome als standaard browser.

Ik heb het zo gedaan op zowel mijn Galaxy S5 Plus als op de S3 Neo van mijn zoon, beide zijn onherkenbaar veranderd is supersnel reagerende smartphones! Kind kan de was doen…

Wil je later toch weer je Touchwiz gebruiken? Geen probleem, bij standaardapplicaties kun je dit eenvoudig weer instellen.