Specificaties 3" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG KP500 Cookie Zilver Review

Steeffoon 29 maart 2009, laatste update op 28 mei 2011, 2.645 views

LG KP500 Cookie Zilver

Pluspunten

• Touchscreen werkt goed
  • QWERTY toetsenbord

Minpunten

• Toetsenblokkering
  • Camera binnen
  • Geluid > volume

Ik heb deze cookie sinds 24 maart 2009. Ik hoorde veel negatieve reacties over dat LG slecht is, en de accu slecht is. Allereerst de accu is bij mij 68 uur meegegaan en toch redelijk wat foto's gemaakt, gebeld, ge-sms't, spelletjes gespeeld en dergelijke. De camera is binnen matig... hij geeft er een groen achtige rand aan, buiten is de camera beter en doet ie het goed, de cookie heeft geen autofocus en geen digitale zoom, minpunt.De videofunctie is wel goed en duidelijk. De toetsenblokkering is niet zo goed, je kan hem deblokkeren aan de zijkant. Of je kan eerst op 1 van de 3 onderste knoppen klikken op de voorkant en daarna geeft ie aan 'houd ingedrukt' dan moet je op een icoontje tikken van het touchscreen, nou, 1x een tikje geven is genoeg... tijdens een gesprek waarin je eerst bijv. hoort 'toets 1, toets 2, etc' staat de telefoon op toetsenblokkering, das wel handig, maar niet tijdens zo iets. Dan moet je hem eerst deblokkeren en dan je keuze maken. Foto's kan je goed bewerken met allemaal verschillende icoontjes en kleuren. Das erg leuk. De MP3 speler is opzich duidelijk alleen het geluid is minder. Het is of uit of hard. Niet iets van zachtjes. De oordopjes zijn net zo als het geluid; blikkerig. Het ontvangst van de FM-Radio is niet best, zelfs een regionale zender die ik met een normale radio wel kan ontvangen is met de Cookie regelmatig een ruis.
De cookie kan geheugenkaarten aan van maximaal 8gb. De wekker werkt niet in het stille profiel. Daarom heb ik een apart 'nacht' profiel gemaakt.
De agenda is duidelijk. De spelletjes zijn leuk en werken met het schudden van de cookie. er zit standaard een folie op de cookie, die zie je eigenlijk niet, het beschermt goed. ook zit er nog een extra folie bij.
Kortom; op een paar kleine minpuntjes. Ben ik zeer tevreden met deze telefoon.

Heb jij ook een LG KP500 Cookie Zilver?

Heb zelf ook een cookie en hij bevalt me super, natuurlijk zijn er minpunten en dan nog? Je kan inderdaad niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Voor de prijs die je vor een cookie betaald heb je gewoon een leuke goedkope touchscreen telefoon, die doet wat hij moet doen.

Wat ik wel appart vind in de review is dat er vermeld word dat de wekker niet in stil-profiel werkt, dan heb ik misschien een andere cookie (software) maar bij mij werkt de wekker in alle profielen normaal.

Daarnaast valt me je minpunt over toetsen blokkering op. En hier ook weer het kan zijn dat ik een andere cookie heb, maar ik kan inderdaad deblokkeren via een zijtoets of door op een van de onderste drie toetsen te drukken, waarna er een slotje komt te staan in het scherm met de text "houd ingedrukt" en die moet ik dan echt wel langer als 2 seconden ingedrukt houden anders gaat de blokkering er hier echt niet af.

Voor de rest klopt alles wel zo ongeveer wat je zegt.
Grootste minpunt: als je batterij bijna leeg is, geeft hij een geluidssignaal (zelfs als hij op stille modus staat). Dit is verschrikkelijk onhandig op school, tijdens een vergadering,....
Probeer eens met alinea-koppen te werken, zo verdeel je de review in leesbare stukken.

Nu is het 1 blok tekst die gewoon niet lekker leest.

Even een voorbeeld:
Dit is 1 alinea, en daarin heb je het over de geheugenkaart en de wekker. En je geeft een tip hoe de wekker wel werkt met een apart aangemaakt profiel.
Je kan bijvoorbeeld over het geheugen het veel meer uitwerken.
  • Wat zit er standaard aan vast geheugen in?
  • Wat voor type geheugenkaartje gaat erin?
  • Wat is er voor kaart meegeleverd?
  • Wat voor kaart heb je er zelf allemaal in gedaan?
  • Hoe ervaar je de snelheid van de geheugenkaart?
Zoals deze review nu is, leest het gewoon te lastig.

[Reactie gewijzigd door Len op 29 maart 2009 18:27]

ik heb hem nu ook een paar maanden en vind de software die meegeleverd wordt dramatisch! als je hem wilt sync-en met outlook. moet je outlook afsluiten! en bidden dat het goed gaat! ik mis echt mijn windows mobile. die synct super! aangezien je geen alternatief hebt voor de lg pc suite.... is het echt heel vervelend. ik heb de klantenservice deze vraag gesteld en werd doorverwezen naar een speciaal bedrijf die de afhandeling deed voor lg in nederland. deze wisten geen antwoord en stuurden mij naar een of ander duur servicenummer. ik koop in ieder geval NOOIT meer een LG. als je veel wilt doen met de agenda en outlook kun je beter wat anders nemen.

Mocht er iemand met een oplossing komen voor de LG pc suite, dan hoor ik het graag!
Capsoft voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rij zitten hoor.

Deze telefoon is heel goedkoop vergeleken met andere touchscreen telefoons, daarom zijn de functie's wat minder functioneel zijn als bij een andere telefoon.

Heb hem zelf even gehad als leenapparaat maar ik vind het opzich wel een leuke telefoon enigste minpunt vind ik het intoetsen van de nummers, dat ging op mijn htc touch diamond stukken beter.
als LG nou niet had vermeld dat ze een outlook sync feature hadden. dan had ik er geen 180 euro aan uitgegeven. dat is nu dus weggegooid geld aangezien ik niet zonder die sync kan.
Na 5 dagen is het normaal dat je batterij nog zo lang mee gaat, ik heb zelf een tijd geleden een LG gehad, kostte 300 euro,dus zeker geen budget modelletje en na een half jaar mocht ik hem dagelijks opladen.
Ik vind de cookie eigenlijk een schitterende telefoon voor z'n prijs, en dit zou de grootste kanshebber zijn als opvolger voor m'n huidige gsm, enkel weerhoudt mijn ervaring met LG me ervan. Hopelijk heb jij na een jaar nog een schitterende gsm met een mooie batterijduur.

[Reactie gewijzigd door Robby517 op 4 mei 2009 23:14]