Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 3.0, Thunderbolt 1 - Bekijk alle specificaties

G-Technology G-Drive Mobile with Thunderbolt 1TB Aluminium Review

resink 9 februari 2015, laatste update op 9 februari 2015, 387 views

G-Technology G-Drive Mobile with Thunderbolt 1TB Aluminium

Slank, bus-powered, dual interface (USB 3.0 en Thunderbolt). Apparaatje heeft geen heat-sink en wordt dus erg heet. Zo heet dat het bijna niet kan worden vastgepakt.

Pluspunten

• Slank, 'Apple design', bus-powered
  • Dual interface: USB 3.0 en Thunderbolt
  • HGST 1TB Travelstar 7K1000 HDD @ 7200RPM

Minpunten

• Slecht warmte-afvoer; mogelijk van invloed op duurzaamheid
  • Duur, mede door Thunderbolt

Mobiliteit Score: 5
Mobiele of portable HDDs heb ik nodig voor verschillende toepassingen. Off-site back-ups en 'dagelijks' transport van grote hoeveelheden media zijn mijn belangrijkste. Voor die laatste toepassing is deze schijf aangeschaft. Voor back-ups adviseer ik een schijf die duurzamer is behuisd en betere warmteafvoer heeft. Ook hoeft een back-up HDD geen Thunderbolt interface te hebben van mij. Deze schijf is redelijk snel, slank en echt portable, bus-powered en dual-interface. Met name door die laatste feature is dit apparaatje wel (onredelijk?) duur op dit moment.

Heb jij ook een G-Technology G-Drive Mobile with Thunderbolt 1TB Aluminium?