Specificaties 4,5" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 Zwart Review

Wasila99Newbie 9 februari 2015, laatste update op 14 augustus 2015, 7.155 views

Samsung Galaxy A3 Zwart

De samsung galaxy a3 is een erg fijne smartphone in gebruik. De metalen unibody is zeker een verbetering t.o.v. andere modellen van samsung.

Pluspunten

• makkelijk in de hand te houden
  • hoog kwalitatief en helder scherm ondanks de lage resolutie
  • zeer snel (tot nu toe)

Minpunten

• batterij houdt het niet bijzonder lang vol (ong. een dag)
  • camera kwaliteit niet geweldig maar goed genoeg

De samsung galaxy a3 ziet er niet alleen mooi uit, maar is ook kwalitatief zeker een goede telefoon. Ik heb hem nu twee weken en hij werkt erg snel (tot nu toe), hij heeft een mooi scherm en een goede batterijduur. De batterij houdt het vrij lang vol en als je de spaarstan aanzet, houdt hij het zeker een lange dag vol. De camerakwaliteit is niet perfect, maar zeker goed genoeg om alledaagse foto's te maken. De frontcamera daarentegen is in verhouding beter. Je krijgt mooi scherpe foto's en de camera is fijn in gebruik. De telefoon is makkelijk in de hand te houden (zelfs voor mij en ik heb erg kleine handen). Ook de oordopjes die je bij de telefoon krijgt zijn erg fijn. Er zitten verschillende maten rubbertjes in en ook een paar die langwerpig zijn en op die manier goed in de oren passen. De samsung galaxy a3 is niet de goedkoopste telefoon vergeleken met andere samsung telefoons, maar is het zeker waard. Zelf heb ik deze telefoon met een abonnement van Tele 2 van 20,- per maand (150 min. 500 MB)
Al met al ben ik erg tevreden met deze telefoon en is het zeker een aanrader.

Update: Mijn telefoon is in de wc gevallen en ook gevallen terwijl ik fietste (met een flinke snelheid). De telefoon doet het nog precies als daarvoor en er zitten geen barsten o.i.d. in het scherm. Alleen twee kleine deukjes in een hoek waar hij de grond als eerst raakte.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 Zwart?

Also je aan get internet ten bent op hoogste mogelijke helderheid, hoe lang zou hij Dan op de accu gaan?
Also je dit snel wilt testen (will niet teveel tojd van je vragen) kun je ook kijken hoelang get duurt met internet ten tot er 10% van accu af is. Alvast bedankt.
Ja natuurlijk! Ik heb allerlei dingen op internet opgezocht, op facebook gezeten en youtube filmpjes gekeken en de batterij is in 36 minuten van 97% naar 87% gegaan

[Reactie gewijzigd door Wasila99 op 11 augustus 2015 23:05]

thanks! bedankt voor de snelle reactie!
God god god ik snap nooit hoe mensen hun telefoon in de wc laten vallen haha 8)7
Kwestie van telefoon in de kontzak en vergeten dat hij daarin zit ;) Ik snapte het daarvoor ook nooit

[Reactie gewijzigd door Wasila99 op 26 oktober 2015 20:19]

Haha oh zooo dat klinkt nog wel begrijpelijk. Nouja in ieder geval mooi dat ie het nog doet :) Ik heb een S4 Mini maar als ik de specs van deze zie heb ik spijt dat ik deze niet gekocht heb :(
Hahah snap ik! Hij doet het trouwens nog steeds goed :P
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ik vind deze Galaxy A3 een zeer interessante optie. Het is een erg strak ontwerp (in tegenstelling tot veel andere telefoons van Samsung) en daarnaast is hij niet al te groot. Ook het feit dat ze Gorilla Glass 4 hebben gebruikt vind ik goed.

Wat me opvalt is dat de achterkant niet wordt onderbroken door een plastic randje. Bij andere aluminium telefoons, zoals de iPhone en verschillende HTC's, is dit wel gedaan om te zorgen dat het signaal niet geblokkeerd wordt. Hoe ervaar jij de ontvangst van deze telefoon? Merk je verschil met andere telefoons? (misschien met die je hiervoor hebt gehad?)
Ik merk geen verschil qua bereik met andere telefoons, het bereik is dus eigenlijk altijd uitstekend. Er is wel verschil met de telefoon die ik hiervoor heb gehad (samsung galaxy ace), het bereik van de A3 is daarmee in vergelijking beter, maar dat kan ook wel kloppen aangezien de Ace vrij oud was.
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het bereik in orde is. Deze telefoon lijkt het wel te gaan worden. Het enige waar ik nog over twijfel is de hoeveelheid RAM. Ik had liever 2GB gezien, zodat het wat beter voorbereid is op de toekomst. :)
Geen probleem 👍
Ik raad deze telefoon zeker aan, ik heb er (nog) geen problemen mee gehad, maar dan heb ik hem ook net maand dus ik kan nog eigenlijk niks zeggen over de RAM.
Ik heb ook een a3 en ik moet zeggen dat het een goede midranger is