Nokia Lumia 1520 Backcover CP-623 Geel Review

dibrain2000 8 februari 2015, 158 views

Nokia Lumia 1520 Backcover CP-623 Geel

Een handige toevoeging voor een phablet als de Lumia 1520

Pluspunten

• Design
  • Bescherming
  • Kickstand

Minpunten

• Snel vies
  • Kickstand niet altijd even stabiel

De telefoon die ik hiervoor had was een HTC Titan. Deze leek toen groot, maar vergeleken met de 6 inch van de Lumia 1520 een "kleintje". Zo een groot scherm moet je beschermen en dit is was in mijn ogen één van de beste manieren.

Aan de achterkant is het een schil om de normale case van de Lumia 1520. De voorkant is een "flap" die over het scherm ligt. Er is dus geen folie nodig om het scherm nog een keer te beschermen. Ik heb al aardig geïnvesteerd in een gele Nokia omgeving dus deze moest daarom ook geel worden.

Hoe werkt het in de praktijk? De bescherming van het scherm is prima. Tenzij ik de telefoon gebruik ligt de "flap" altijd op het scherm en biedt uitstekende bescherming.

De "Kickstand" valt helaas wat tegen. Deze pakt niet lekker en is niet stabiel. Even tegen de tafel aansloten en de telefoon valt om. Lekker relaxed een film kijken kan nog steeds wel, maar echt betrouwbaar is de Kickstand niet.

Een ander punt is hoe snel de binnenkant van de "flap" vies wordt. Dat kan je goed zien op de foto. Waar de buitenkant makkelijk is schoon te houden, houdt de binnenkant veel vuil vast. Nu zie je dat niet snel, maar het was makkelijker geweest als de binnen- en buitenkant dezelfde textuur hadden gehad.

Mijn conclusie, voor de bescherming kan ik deze case zeker aanraden. De kleur is een bonus. De Kickstand en het aantrekken van vuil een tegenvaller.

Heb jij ook een Nokia Lumia 1520 Backcover CP-623 Geel?