Acer B276HUL Zwart Review

SiC123 8 februari 2015, 92 views

Acer B276HUL Zwart

Zr mooi beeld vanuit alle hoeken. Zwart is redelijk donker, maar kan en mag donkerder. Het wit is vrij fel, maar went.

Pluspunten

• IPS mooie kleuren + goede kijkhoek
  • Weinig 'blacklight bleed', belichtiging is mooi egaal
  • Aansluitingen op de achterkant zitten prettig weggewerkt
  • In hoogte verstelbaar, draaibaar en kantelbaar
  • USB 3.0 hub

Minpunten

• Zwart is niet echt zwart. Je kunt de backlight nog een beetje zien. Niet storend.
  • Speakers zijn echt slecht. "Tin Can Quality"

Ik had een refurbished exemplaar dat weer terug naar de winkel is gegaan vanwege een subpixel die niet meewerkte. Kan ik natuurlijk weinig over zeggen met maar 1 voorbeeld, maar misschien tekenend voor dit model.

Wat mij opviel is dat het beeld van dit scherm echt heel veel scherper is dan mijn oude 24" 1080p AOC monitor. Vanaf het moment dat ik het beeld zag was ik verkocht aan 1440p. De combinatie van helderheid (350cd/m2), mooiere kleuren en hogere resolutie is echt zoveel beter als een goedkoop scherm. Zelfs met +- 3x de prijs van mijn oude scherm vind ik dit echt het geld waard.

Ik heb heel even Divinity: Original Sin gespeeld op 2560x1440 met alle settings op de hoogste stand. Niet het juiste spel om ghosting te testen, maar het is me in ieder geval niet opgevallen.
Meer testen ben ik niet aan toegekomen, want tijdens het bekijken van een film in 21:9 viel mij op dat een van de pixels in de zwarte balken niet zwart werd, maar groen bleef. Dat ging vervolgens heel erg storen, en daarom heb ik het scherm teruggestuurd.

De USB 3.0 hub is leuk, maar niet geschikt voor veel in- en uitpluggen van stekkers vanwege de positie. Ondanks dit, kom je er nog redelijk makkelijk bij. De voet is verloren ruimte voor mij. Je kan er amper iets opleggen omdat hij niet plat is, maar een beetje afloopt. De voet is ook licht magnetisch, dus een USB 3.0 HDD kun je volgens mij beter ergens anders zetten.

Verstellen van hoogte, hoek, etc gaat goed. De monitor blijft solide staan in de positie die je hem gegeven hebt.

Heb jij ook een Acer B276HUL Zwart?