Specificaties Broadcom BCM2836 on board - Bekijk alle specificaties

Raspberry Pi 2 Model B 1GB Review

mouse86 9 maart 2015, 2.752 views

Raspberry Pi 2 Model B 1GB

Erg fijn dat de nieuwe pi 2 volledig backwards compatible is met de voorgaande series. De Pi 2 gebruikt 150mA minder dan zijn voorganger en zit daarbij op 250mA indien het OS IDLE draait.

Pluspunten

• Snelheid
  • Stroomverbruik
  • Micro SD kaart

Minpunten

• Voeding wordt niet meegeleverd

Layout Score: 5
Afgelopen vrijdag heb ik mijn Raspberry PI 2 mogen ontvangen van Kiwi Electronics. De Pi 2 kostte mij inclusief verzenden 43.-- euro. Je krijgt hiervoor het PI 2 bordje netjes in een doos afgeleverd. Hulde aan deze lui die mijn PI 2 binnen 24 uur hebben geleverd ondanks dat ik mijn adres verkeerd had opgegeven.

Ik heb een aantal benchmarks uitgevoerd en dan kom je al gauw tot de conclusie dat deze Pi 2 veel sneller is dan de oude. Compileren van mijn python en C++ programma's gaan zo snel, dat ik er weer op kan wachten.

Na installatie van Linux Wheezy, waarbij het OS IDLE is, heb ik een gemeten stroomverbruik van 250mA bij 5 volt.

Ook de temperatuur van de Pi is flink gedaald tov de voorgaande modellen. Ik heb daarvan een video gemaakt op youtube te zien op https://www.youtube.com/watch?v=Mhio0dE4Dzk.

Heb jij ook een Raspberry Pi 2 Model B 1GB?

Meer advertenties