Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard Review

michel2506 28 maart 2009, laatste update op 6 juli 2011, 260 views

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Pluspunten

• prijs
  • eenvoudig te installeren
  • trackball

Minpunten

• plaatsing van muisknoppen
  • beetje weinig multimediaknoppen

Voor mijn htpc was ik op zoek naar een manier waarmee ik gemakkelijk vanaf de bank kan internetten en tv kijken, ik gebruikte hiervoor eerst een eenvoudige draadloze muis en toetesenbord set. Hoewel dit wel werkte was het vooral met de muis behelpen en ging ik op zoek naar een oplossing.

Mijn oog is vooral op dit toetsenbord gevallen door de ingebouwde trackball (voor mij de belangrijkste functie) en na wat vergelijken kwam ik tot de conclusie dat dit toetsenbord had wat ik zocht en ook niet onbelangrijk, de prijs was ook wel redelijk.

Het aansluiten was een eitje, draadloos ontvangertje achter in de pc, even wachten en typen maar! Dus dat zit wel snor.

Het toetsenbord in gebruik nemen was in het begin wel even wennen. sommige toetsen zijn een beetje vreemd geplaatst en andere toetsen zoals de backspace en enter knop zijn naar mijn mening iets te klein. Maar na hieraan gewend te zijn, typt het toetsenbord lekker en zonder problemen.

De trackball werkt goed en na even wennen is het uitermate geschikt voor normaal computer gebruik. Jammer vind ik alleen dat de muisknoppen aan de bovenkant van het toetsenbord zitten. Hoewel het muisgedeelte van het toetsenbord goed te bedienen is als je hem met 2 handen vast hebt, is het niet mogelijk om deze met een hand tegelijk te kunnen bedienen als je deze bijvoorbeeld op je schoot hebt liggen.

Verder hadden wat meer multimediaknoppen zoals record en stop niet misstaan. Zeker omdat het toetsenbord wordt aangeprijsd als media center toetsenbord.

Heb jij ook een Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard?