Logitech Harmony Ultimate Review

mattheu 7 februari 2015, laatste update op 7 februari 2015, 201 views

Logitech Harmony Ultimate

een geweldig mooie en functionele afstandsbediening ziet er schitterend uit doet wat ze beloven voor een uitgebreide review van mij hier over lees hier onder verder

Pluspunten

• ziet er schitterend uit
  • is zeer degelijk gebouwd
  • compleet geleverd hoeft er niks meer bij te kopen
  • werkt uitstekend zoals ze beloven

Minpunten

• veel te korte usb kabel
  • geen ingebouwde database

Configuratie Score: 4
review van de logitech harmony ultimate
Met deze review wil ik mijn ervaringen delen met anderen om een goed en objectief beeld te geven van deze afstandsbediening. Zowel + als – punten Ik wilde hem gaan gebruiken in de huiskamer voor een Lg plasma tv , een minix media speler dreambox , en pioneer av reciever . Ik was natuurlijk apetrots toen hij thuis arriveerde. Hij zit verpakt in een uitstekende verpakking.naar mijn idee vinden veel mensen deze niet belangrijk Deze word opengerukt en aan de kant gezet, ik denk hier anders over want door een goede verpakking, weet je ook dat hij goed en onbeschadigd bij de koper aan komt, want er is niks zo erg Dat als hij al beschadigd uit de verpakking komt. Hier is bij logitech goed over nagedacht en deze is op een uitstekende degelijke en logische wijze verpakt. Een + punt dus Als je de deksel open maakt ziet het er allemaal schitterend uit,zowel overzichtelijk en degelijk Hij word ook zeer compleet geleverd,met alle kabels stroom adapters en verloop stekkers , ook voor niet europese stroom aan sluitingen.
Tot zover de verpakking
Mijn eerste indruk van de logitech harmony ultimate toen ik hem in de hand had was verbluffend. Door zijn gebogen en goed doordachte vormgeving ligt hij uitermate goed in de hand, Belangrijk vind ik altijd dat je een afstands bediening met een hand goed kunt bedienen, dit is met deze dus het geval . je kunt werkelijk alles met je duim bereiken en bedienen. Er zit een goede balans in de afstandsbediening zodat hij niet verschuift in je hand. Wat mij nog het meeste beviel ,is dat hij ontzettend ligt is.je merkt niet dat je iets in de hand hebt Ik heb dit nog wel eens anders mee gemaakt met afstandsbedieningen , zodat het leek alsof je een baksteen in de hand had. Deze lijkt mij daarom uitermate geschikt voor mensen die hier problemen mee hebben Bv oudere mensen {met alle respect} of mensen met een beperking voor zware dingen. Dan is deze wel een aanrader. Verder met uitpakken kwam ik bij de gebruiksaanwijzing. Deze vond ik toch wel iets beperkt was mijn eerste indruk. Maar toen ik verder las begreep ik waarom deze zo weinig uitgebreid was. Ik kwam toen ook meteen tot de ontdekking dat deze logitech harmony ultimate niet geschikt is Voor mensen die geen computer hebben. Daar de logitech harmony ultimate geen ingebouwde database heeft is hij totaal onbruikbaar als je geen computer hebt. het is niet mogelijk om maar ook iets in te stellen, dit moet allemaal via de computer gebeuren. Nou kun je zeggen iedereen heeft een computer in huis ,en iemand die geen computer in huis heeft koopt niet een logitech harmony ultimate. Deze mening deel ik niet want er zullen toch mensen zijn die deze toch graag willen gaan gebruiken. Je zou hiervoor bijvoorbeeld een familie lid of buurman of goede kennis kunnen vragen om hem voor je te instaleren, dus deze optie bestaat altijd zodat hij toch voor iedereen toegangkelijk is. Dan het moment van aansluiten op de computer. Hierbij liep ik gelijk tegen het probleem op dat de usb kabel veel te kort is . Vooral bij desktop pc zit de usb aansluiting vaak in het midden of aan de achterkant , probleem is dus dat je de afstandsbediening op de grond moet leggen . dit lijkt mij niet zo veilig dus een langere kabel er bij lijkt mij noodzakelijk . Het instaleren van de software gaat vrij simpel , even registreren en het werkt. Het instellen van apparaten gaat zeer goed en snel , even je type nummer en merk invullen En hij vind hem in een oogwenk. De database is zo uitgebreid dat ik wekelijk alles kon vinden wat ik maar kon bedenken . ik heb bewust oude en de laatste nieuwe apparaten geprobeerd en vond ze allemaal. Dit vind ik zeer goed . De werking van de afstandsbediening is zeer goed apparaten reageren direct en goed . De reikwijdte is zeer goed en werkt ook goed uit een grote hoek dit is wel belangrijk omdat je niet altijd recht voor de apparatuur zit . Batterij vermogen is uitstekend . ik heb bijna 5 volledige dagen gebruik gemaakt van het apparaat en moet daarbij zeggen inclusief veel programmeren en gebruiken . ik denk dat hij bij normaal gebruik zeer lang mee gaat . En daarbij is het een kleine moeite om hem s avonds in de lader te zetten dus dit is uitstekend . Een ander verhaal is het in programmeren van activiteiten . Dit laat zich via de software eenvoudig instellen , maar de uitvoering is een ander verhaal . Hier gaat toch wat meer tijd inzitten om het allemaal goed werkend te krijgen . maar als het eenmaal goed ingesteld is werkt het geweldig. Ik heb het voor elkaar gekregen al mijn activiteiten perfect te laten uitvoeren . Maar hier moet je geduld voor hebben , ik kom hier later misschien nog eens op terug hoe dit toch simpel te doen is . Het instaleren van de hub is kinderspel , je sluit hem aan en word gelijk gevonden . Instellen van de wifi is hetzelfde als bij een smartphone dus simpel . Bereik van de hub vond ikzelf verbluffend , deze staat bij mij meer als 10 meter van de router En deze staat ook nog in een kast. In het begin had ik hier mijn twijfels over of dit ook zou werken Maar gelukkig is dit zeer goed . De bijgeleverde miniblasters is een geweldige extra die er bij zit Omdat veel mensen niet graag hun apparatuur in zicht willen is dit een uitkomst .
Ik heb ze geprobeerd om mijn av reciever en media speler te bedienen die achter gesloten deuren zitten . Dit werkte in een woord geweldig . een groot pluspunt . Ook het mooie van de miniblasters is dat ze ontzettend klein zijn , je kunt ze dus overal plaatsen zonder dat ze eigenlijk opvallen . De app heb ik zelf niet kunnen testen daar mijn telefoon kapot is . ik wilde hem ook testen voor op de slaapkamer ,omdat ik in de toekomst er nog een bij wil halen hier voor .
daarom heb ik alles gewist , en hem opnieuw ingesteld. Ik gebruik hier voor een Philips tv , en een cisco media speler ziggo . Instellen en vinden van de apparaten was gewoon goed , snel en simpel . wat ik belangrijk vond Was dat ook in het donker hij goed te bedienen was door het verlichte display. Er is niks zo rot als je in het donker maar de juiste knop moet zien te vinden .dit is dus prima bij deze harmony. Na hem nu een week in gebruik te hebben , kan ik alleen maar vrolijker worden Het werkt gewoon allemaal zoals ik het mij had voorgesteld . Apparaat is gewoon schitterend om te zien ligt geweldig in de hand , maar het belangrijkste is dat hij ook gewoon alles doet zoals gezegd word. Ik zal er beslist nog een aanschaffen voor de slaapkamer. Op dit moment vind ik deze de beste universele afstandsbediening die er is in deze prijsklasse . En als men goed zoekt op vergelijking sites kan dit enorm schelen , ik heb prijs verschillen gezien Van wel 100.00 euro , dus dit loont zeker .
Tot zover mijn review van de logitech harmony ultimate
Veel plezier ermee mocht u door mijn review besloten hebben er ook een aan te schaffen .
En nog even dit
Ik werk niet bij logitech
En heb er ook geen aandelen van {jammer genoeg }

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate?

Maak alsjeblieft alinea's. Het is op deze manier echt niet te lezen. Halve zinnen en een enter achter elke zin is erg vervelend.
Ik zou witregels gebruiken. Kopjes dik gedrukt maken. Dan is het stukken beter verwacht ik ;)