Motorola Moto E Zwart Review

fastfolkert 7 februari 2015, 233 views

Motorola Moto E Zwart

Prima en goedkope basic smartphone

Pluspunten

• prijs
  • scherm
  • geen bloatware, kale Android UI

Minpunten

• camera
  • passing achterkant
  • geen magnetisch kompas

Dit is een prima telefoon als je op zoek bent naar een smartphone zonder al te veel "frills". Ik zelf gebruik 'm vooral voor whatssapp en wat simpele internetdingen zoals nieuwssites, reisplanners, geocaching etc. Daarvoor is de telefoon goed genoeg en zeker ook snel genoeg.
Ook een verademing: de (Samsung, in mijn geval) bloatware is afwezig; er staan alleen wat Google apps op en voor de rest is het een lekker kale Android interface. Upgrade naar 4.4 Kitkat gebeurde overigens meteen.

Scherm valt me 100% mee, scherp, goede kleuren en helder. Intern geheugen is voor mijn toepassing ook prima; ik heb een stuk of 20 apps gedownload en heb nog de helft intern geheugen over. Als je zorgt dat alle foto's en muziek op de SD kaart terecht komen heb je op je telefoon de maximale ruimte over voor apps.
Accuduur is goed, zeker een dag is goed te doen.

Minpuntjes zijn er ook: de plastic achterkant past niet lekker; je voelt 'm een beetje bewegen als je de telefoon vasthoudt. Een hoesje zal dat hopelijk oplossen. Er is geen magnetisch kompas, en vooral: de camera is leuk maar meer ook niet. Buiten in daglicht komen er soms nog redelijke foto's uit maar voor de rest is het tamelijk matig gesteld met de fotokwaliteit. Voor mij geen issue maar wellicht voor een ander wel.

Heb jij ook een Motorola Moto E Zwart?