Specificaties Socket 1150 met Intel H81 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-H81M-HD3 Review

glangeveld 6 februari 2015, 662 views

Gigabyte GA-H81M-HD3

De perfecte candidaat voor een budget game pc icm de G3258

Pluspunten

• out of the box ondersteuning voor de g3258
  • 4x usb 3.0 en hdmi op I/O
  • prijs kwaliteit verhouding is prima

Minpunten

• 2 fan aansluitingen waarvan 1 voor de cpu

Layout Score: 4
Dit bord gekocht icm de pentium G3258 als vervanger voor de msi h81m-p33 en het gigabyte bordje heeft zo goed als alles een stuk beter voor elkaar.
De sata poorten zitten op een goede plek zodat je de stekkers makkelijk kunt aansluiten, Het heeft een usb 3 header voor je frontpaneel en voor de rest is het een uitgebreid bord voor de prijs.
Op het moment van schrijven hebben deze moederborden het F5 bios en deze ondersteund alle cpu's die op het moment leverbaar zijn voor 1150.
Met het @BIOS programma van gigabyte flash je heel simpel de F6 bios erin en pas dan kun je daadwerkelijk overklokken.
( na een kwartiertje stuntelen is 4.1Ghz met stock koeler een eitje )

Ook is het dualbios van gigabyte een erg mooie oplossing zodat je nooit meer een onbruikbaar bord hebt door een foutieve flash

Heb jij ook een Gigabyte GA-H81M-HD3?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om te benchen met de P33 en dit destijds niet gedaan...Aangezien het over diezelfde chipset gaat acht ik de kans klein dat er een prestatieverschil zal zijn die merkbaar is.

De ondersteuning bij de p33 is wat me het meest tegenstond...een G3258 word niet ondersteund met de geleverde bios en ik kreeg hierdoor nog geen eens beeld.
Als je een cpu gebruikt die wel ondersteund word dan is dit niet van toepassing.

De Gigabyte ondersteund de g3258 wel en was ook de reden om te switchen
Waarom heb je die MSI eruit gedaan en vervangen door deze Gigabyte?

Heb je ook wat benchmarks van beide borden, zodat te zien is waar het verschil zit tussen deze twee. Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. In mijn ervaring zit er nooit zo heel erg veel verschil tussen de prestaties van borden als ze gebruik maken van dezelfde chipset, vandaar dat ik me afvraag wat de keuze is geweest om te switchen, en waarom je dat zo goed is bevallen.