Specificaties ~350W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Antec Basiq BP350 Review

highking 28 maart 2009, 1.914 views

Antec Basiq BP350

Pluspunten

• Prijs is goed
  • Zeer stil

Minpunten

• Behuizing oogt goedkoop
  • Niet overdreven veel aansluitmogelijkheden

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Wat kun je schrijven over een goedkoper model voeding? Uiteraard koop je deze niet voor gebruik in een zware game-pc maar voor de simpelere machine die je toch van een beetje knap materiaal wilt voorzien.

In mijn geval gaat het om een desktop systeem dat niet vaak ingeschakeld staat. Ik gebruik deze pc voornamelijk om een beetje te Internetten of wat werk te doen. 90% van de tijd gebruik ik hiervoor echter een laptop.

De huidige voeding van dit systeem was een goedkope no-name welke de laatste tijd wat begon te ratelen. Daar ik iets te vaak een systeem heb gezien waarvan de voeding vele cruciale delen had opgeblazen heb ik ervoor gekozen de voeding snel te vervangen, en meteen maar een merk-voeding te kopen.

Deze Antec viel bij mij erg goed vanwege zijn prijs. Ik heb werkelijk het goedkoopste model van Antec gekozen om bovenstaande reden. Het was voor mij dan ook een grote verassing op te merken dat zelfs dit relatief goedkope model van een temperatuur sensor is voorzien! Ik zette de pc aan waarna deze als van ouds begon te loeien, om na enkele seconden bijna volledig stil te vallen! Deze voeding is echt heel erg stil. Het laatste wat ik had verwacht van een voeding die minder dan 30 euro heeft gekost...

Qua aansluitingen is deze voeding verder niet heel speciaal, 4 molexen verdeeld over 2 kabels en een sata connector aan een eigen kabeltje, dan heb je het wel gehad. Voor mijn doel ruim voldoende, maar niet voor de gemiddelde game-pc. Daarvoor zul je vermoedelijk ook wel een zwaarder model voeding willen komen dus echt spannend vind ik het niet.
Uiterlijk oogt de voeding vrij goedkoop. De behuizing is van het zelfde goedkope blik gemaakt als de no-name voeding die eruit kwam. Ook dat kan mij persoonlijk niet deren daar er toch een kap overheen gaat, en voor deze prijs mag je niet te veel verwachten.

Hoe de voeding qua koeling en vermogen presteert durf ik niet te zeggen, mijn systeem is te licht om verschil te kunnen waarnemen met een andere voeding.

Niet duur, toch een merk. Al met al gewoon een vrij standaard voeding, met als groot extra voordeel een geregelde fan. En daar heeft Antec mij heel blij mee gemaakt. Voor mij een reden om de volgende keer dat ik ergens een voeding voor nodig heb een Antec te bestellen.

Heb jij ook een Antec Basiq BP350?

Klein vraagje: Ik wil deze voeding in een slim case stoppen, omdat hij dan een kwartslag gedraaid in de case komt te zitten zou een Fan op de boven- of onderkant geen lucht kwijt kunnen. Zit er toevallig nog een fan op de onderkant? of alleen aan de achterkant?
Late reactie, maar wellicht heeft iemand anders nog wat aan deze informatie... er zit alleen een fan aan de achterkant.
Tip om het iets duidelijker te maken:
kopjes ;)

Verder redelijk nette review :) .

[Reactie gewijzigd door AlexV op 28 maart 2009 18:47]

Misschien nog iets erbij over de ampères per lijn?

Wel leuk dit revieuw, ik had deze voeding net opt oog voor een 2e systeempje met een single core athlon 64
hoeveel sata aansluitingen zitten er aan dat kabeltje??? Ik ben hier erg benieuwd naar, is het net als bijv. bij cooler master dat er 2 kabels zijn met elk 4 aansluitingen?
Ik hoop op snel antwoord,

Martijn