Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-p035nd Review

Derpiederp 6 februari 2015, laatste update op 27 maart 2015, 461 views

HP Pavilion 15-p035nd

Middelmatige notebook

Pluspunten

• 1080p Full HD scherm
  • Uiterlijk

Minpunten

• Accuduur
  • Afwerking (in mijn geval)
  • Geen vga uitgang, alleen hdmi
  • Beatsaudio voegt niks toe

Okey hier gaan we dan, mijn eerste echte userreview. Tips en feedback graag in de reacties. Bij voorbaat dank. :)

Overview

Vandaag review ik de Pavilion 15-p035nd van HP. Het is een prima allround notebook voor ongeveer 650 euro. Ik heb hem zelf voor 700 euro gekocht bij de Mycom.

Uiterlijk

De 15-p035nd van HP is een notebook met een minder afwerking ( in mijn geval, ik heb geen idee hoe het in andere gevallen is). De DVD drive is nogal slecht gemonteerd. 1 kant van de DVD drive steekt uit.
Qua I/O is de 15-p035nd ook geen topper. Aan de rechterkant vinden we de DVD drive, 2 keer usb 3.0 port en een audio jack voor je voor/headset. Aan de linkerkant vinden we een ingang voor de oplader, een ethernet-ingang, een hdmi ingang, 1 keer een usb 2.0 port en als laatste een SD-kaart lezer.
Het toetsenbord is een full size toetsenbord wat inhoud dat er ook een numpad bij zit. De indeling is qwerty. 1 Minpuntje is de kleine backspaceknop.
De mousepad is in geheel gemonteerd, de muis en de knoppen zitten in 1 stuk mousepad, ik heb liever gehad dat het gescheiden is, maar ja je kan niet alles hebben. :|
Verder zit er op het deel van het beeldscherm 2 "kussentjes" maar die zijn ongelijk. De ene kant van het kussentje ligt hoger dan de andere kant van het kussentje. Ook de aan/uit knop is bij mij niet goed gemonteerd.

Wat zit er allemaal in?

Processor: de processor die er in zit is de i5-4210U met een snelheid van 1,7 ghz met een maximale turbo frequentie van 2,7 ghz. Dit is een prima processor die de meeste zware taken aan kan op een notebook van 650 euro.
Intern geheugen: 8GB aan RAM; DDR3L (SODIMM). Dit is genoeg voor de alle games, lichte photoshop en webbrowsing.
Videokaart: de videokaart is een Geforce GT840m van Nvidia. Dit is een prima videokaart voor de mindere zware games. Met deze laptop run ik Battlefield 3 op medium settings met ongeveer 30 fps.
Opslag: 1 TB Hybrid-HDD is genoeg voor deze laptop.
Accu: de accuduur is niet de beste accuduur maar voor het gamen is het een prima accu. Alleen bij het van een twitch-stream kijken gaat de accu snel leeg. En hij vergt tijdens het kijken ook veel van de proccesor (altijd wel 60%+).
Geluid: er zit Beatsaudio in maar die maakt weinig verschil, je krijgt de optie om de type geluid te veranderen van muziek naar stem naar film. Verder voegt Beatsaudio niks extras aan.
De fan die erin zit maakt veel lawaai tijdens het gamen/ kijken van een livestream ( ik weet niet of dit normaal is of niet) en je kan de setting "Fan always on" uitzetten in de bios maar dit maakt niet veel verschil.

Scherm

Dit scherm is een mooi 15,6 inch Full-HD 1080p tn panel. Ik vind dit 1 van de plus punten, maar de cursor is nogal zweverig wat ik zelf erg vervelend vindt. Dit heeft ook al gevolg dat ik als aan het typen ben de cursor alle kanten opgaat want dan gaan mijn duimen er overheen. Dus als tip: neem een aparte muis voor deze laptop.

De HP Pavilion 15-p035nd is een prima notebook, met een aantal goeie punten. Maar over het algemeen vind ik deze laptop een middelmatige notebook. Er zijn betere laptops voor dezelfde/lagere prijs.

*Update 27-3-15: spelfouten verbeterd(beetje laat maar oké), wat tekst bijgevoegd, puntjes op de i gezet*

Heb jij ook een HP Pavilion 15-p035nd?

1,5—2 uur gamen is juist goed... Een accu is niet bedoeld om op te gamen

Veel belangrijker is de accuduur tijdens tekstverwerking/internetten etc.
okey bedankt, ik zal het editen
Blijft deze laptop het ook doen wanneer je de accu eruit haalt en hem alleen op netstroom hebt? Nu heb ik een asus waarbij dat wel kan en wil deze hp kopen.
Als je gamed zou je dan je accu sparen. (ja, hij is nog leverbaar)
Ik heb eigenlijk geen idee, ik heb dit nog nooit uit geprobeerd. Ik zal het morgen wel even testen en het hier posten :)
Als je de accu eruit haalt en em alleen op het netstroom hebt doet hij het gewoon.