Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-3e Review

bassguitar 28 maart 2009, laatste update op 28 maart 2009, 982 views

Logitech Z-3e

Pluspunten

• Goede volume regeling algemeen
  • Solide bouwkwaliteit

Minpunten

• Veel bas
  • Scherpe randen op de speakertjes

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Featureset:

Deze speakerset van logitch heeft niet zo heel veel functies. Maar dat is te verwachten voor de prijs.

Bouwkwaliteit en afwerking:

Hoewel de bouwkwaliteit van deze speakerset goed is de speakers voelen stevig en solide aan. Laat de afwerking wat te wensen over. De naden van de speakers zijn scherp en sluiten niet helemaal 100% aan op de behuizing van de speakers. De afwerking voor de rest is wel goed.

Vormgeving:

Voor op een bureau vind ik de speakers mooi vormgegeven maar smaken verschillen. Hoewel de speakers wel een beetje magertjes zijn maakt dat het er niet lelijker op.

Geluidskwaliteit muziek:

Voor het geld komt er nog wel redelijk geluid uit de speakers maar het midden laat te wensen over. Ook is zoals meer beschreven de bas veel te veel. Op 10% is het ongeveer al genoeg. Anders wordt de bas veel te overheersend.Alhoewel het wel lekker kan zijn op een feestje.

Geluidskwaliteit films/games:

Vooral in FPS wil je veel direct geluid hebben dus een zwaardere bas en dat is bij deze set echt wel inbegrepen. Alleen in actiefilms komt deze set tot zijn recht maar in non-actie films is het eigenlijk niet zo'n hele goede set.

Midden en hoge tonenweergave:

Hoewel en in het hoge segment meer dan genoeg volume aanwezig is laat het midden nogal wat te wensen over. Dit is vooral te danken aan de drivers in de speakertjes die niet zo heel erg groot zijn en daarom geen vol midden kunnen produceren.

Basweegave:

Er is bij deze set zeker meer dan genoeg bas en in de meeste gevallen zelfs teveel. Het probleem van de basvolume knop op de achterkant van de subwoofer is dat je het volume niet lager dan ongeveer 25% kan krijgen. Want zelfs met de 25% kan het nog teveel zijn.

Prijs:

Deze set heeft een redelijke prijs/kwaliteits verhouding. Ik heb hem gekocht voor ongeveer 70Euro en doet het voor dat geld nog behoorlijk goed.

Heb jij ook een Logitech Z-3e?

Hmm, je geeft veel nagatieve punten maar toch scoort het product op alle fronten een voldoende? Het lijkt mij dat de basweergave zowiezo wel een onvoldoende mag krijgen volgens jou review omdat hij te luid is een veel gevallen en je hem niet minder in kan stellen dan 25%. Ik zie in het plaatje tevens ook een afstandsbediening, daar kan je natuurlijk ook veel over vertellen.

Het lijkt of je veel geschreven hebt maar dat komt door de nette indeling, de inhoud is weinig en kort door de bocht.
Ik ondervind zelf geen probleem met de vele bas alleen laat weten dat hij erg aanwezig is dus als waarschuwing voor de mensen die hem gaan gebruiken.
ik heb de z3, geen aanrader, bas bromt, gaat snel stukt en hapert in geluid wanneer deze over eeb bepaald punt heen gaat.

niet kopen deze set!