ThL T6S Zwart Review

SaddieN 6 februari 2015, laatste update op 6 februari 2015, 167 views

ThL T6S Zwart

Deze telefoon heb ik gekocht om eens te kijken of ik een 5" telefoon prettig zou vinden. En omdat ik wel benieuwd was hoe een gemiddelde onbekende chinaphone zou zijn... Voor "maar" 70,- durfde ik wel een buil te vallen...

Pluspunten

• Groot scherm
  • Genoeg geheugen

Minpunten

• Scherm breekbaar
  • Accu "plotseling" leeg
  • Wifi ontvangst minder
  • Blikkerig geluid

Even een korte review van de THL T6s, om eventuele twijfelaars te helpen bij hun keuze.

Ik ben geen veeleisende gebruiker en mijn vorige mobiel was de Samsung XCover2, superding!
Over de T6s kan ik kort zijn: je krijgt wat je betaalt.... Mijn leven werd niet zo happy met de T6s (THL staat voor Technology Happy Life... hoe verzinnen ze het....).

Het scherm van de T6s was na 2 weken al gebroken! Geen idee hoe het is gekomen, de telefoon is niet gevallen en heeft ook niet in een te strakke broekzak gezeten. Alles werkt nog wel, maar er komen steeds meer scheurtjes bij. Inmiddels lijkt het alsof hij uit elkaar gaat vallen.

De wifi ontvangst is minder dan mijn vorige mobiel. Dat merk ik als ik op een vast plekje zit. Met de T6s valt de wifi zeer regelmatig weg, terwijl ik er met mijn vorige mobieltjes prima ontvangst had.

De batterij houdt het met mijn gebruik wel een dag. Maar owee als tie op 15% komt... dan heb je nog een paar minuten en is het gewoon over en uit.. Met mijn vorige mobieltjes kon ik met 15% nog best de rest van de dag doorkomen door wat zuiniger te zijn, maar met de T6s gaat dat echt niet lukken.

De behuizing is nogal glad en lijkt op een of andere manier vette vingers aan te trekken. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik heb daar nog nooit last van gehad. Bij de T6s lijkt het of er continu een soort waas op het scherm zit. Die is wel weg te poetsen, maar zit er binnen de kortste keren weer op.

De geluidskwaliteit is... tja.. gewoon heel erg blikkerig. Ik dacht dat ik dat niet zo belangrijk vond, maar met deze mobiel merk ik dat ik misschien gewoon een beetje verwend ben.

Omdat ik geen games of andere veeleisende apps gebruikt, kan ik over de performance niet oordelen. Er zijn over het algemeen geen haperingen en alles draait vloeiend.

Mijn experiment is gelukt:
Een 5" mobiel vind ik nog net niet te groot (dus ga ik de Moto G bestellen!)
En een chinaphone voor weinig geld... daar begin ik niet meer aan!

Heb jij ook een ThL T6S Zwart?