Sonos Play:1 Zwart - Reviews

Specificaties Mono-speaker met WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Sonos Play:1 Zwart Review

PC-Medic 4 februari 2015, laatste update op 4 februari 2015, 500 views

Sonos Play:1 Zwart

uiterlijk: mooi design bouwkwaliteit: stevig draadloze connectiviteit: verbazend bediening via app: simpel en intuitief geluidskwaliteit: in kleine ruimtes of op laag nieveau(30%) prima maar komt te kort in een grotere ruimte(30m2) als het geluid wat harder gaat dan achtergrondmuziek

Pluspunten

• Plug-and-play in 10min geinstalleerd
  • design
  • bediening via sonos app

Minpunten

• vervorming geluid bij 50% en hoger
  • prijzig

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 2
Ik heb 2 SONOS:Play 1 gekocht en getest. Ziet er heel mooi uit qua design. Mooie knopjes en een nette stroomkabel. Staat mooi in een moderne inrichting. Het installeren van de boxjes gaat super snel en zonder problemen in 10min. Je kunt de boxjes makkelijk als stereo paar maken of als groep of afzonderlijk bedienen. In een kleine ruimte waar je de boxjes niet zo hard hoeft te zetten komen ze goed uit hun verf. Als wekker op de slaapkamer of in de badkamer of een kleine keuken.

Zelf wilde ik ze in de woonkamer van 30m2 gebruiken. Als je dan meer vermogen van de speakers vraagt dan 30% begin je vervorming in het geluid te horen. Sowieso moet je de equaliser instellen met meer bass en minder treble. Ik merkte ook dat het meer optrad als je de speakers in stereopaar hebt dan beiden in mono.Als achtergrond muziek een prima setje maar voor een feestje zeker niet geschikt.

Het draadloze systeem is echt heel goed, het werkte zelfs als ik 1 boxje in de badkamer had staan of in de slaapkamer op zo'n 12m van mijn wifi router. Ook mijn vriendin kon met de app heel makkelijk haar muziek van haar telefoon en internetradio er op afspelen.

Ik ben geen audiofiel maar ik heb de boxjes toch terug gebracht omdat ik er zelf van hou om bij mooie nummers de muziek iets harder te draaien en dan hoor je steeds dat het net niet helemaal klopt. Misschien als je het combineerd met andere componenten van sonos of icm met connect dat het beter is maar dat heb ik niet getest.

Heb jij ook een Sonos Play:1 Zwart?