Asus Transformer Book T200TA-CP004H + 500GB Dock Zilver Review

febbinge 4 februari 2015, 1.325 views

Asus Transformer Book T200TA-CP004H + 500GB Dock Zilver

Prima laptop, maar zorg voor een goede verzekering want de garantie afhandeling is ver onder de maat als je wat aan je scherm krijgt. Zowel Asus als van Mediamarkt ("tablet mag alleen gebruikt worden bij een omgevingstemperatuur tussen 5 en 35 graden." Aangezien het buiten -5 was: geen garantie! ).

Pluspunten

• Handig formaat
  • Fraai uiterlijk
  • Prima specs

Minpunten

• scherm kwetsbaar voor warm-koud wisselingen
  • slechte garantie afhandeling bij scherm problemen

Prima laptop, maar zorg voor een goede verzekering want de garantie afhandeling is ver onder de maat als je wat aan je scherm krijgt. Na 2 maanden gebruik kwamen er ineens barsten in het scherm, nadat de laptop onderweg afwisselend koud en warm was geworden. Conclusie Service center Mediamarkt: geen garantie komst door schade van buitenaf. Na mijn melding dat er toch geen kras op het apparaat te zien is, komt de melding: schermen mogen we van Asus nooit onder garantie vergoeden. Gebeld met Asus: kan alleen als Mediamarkt een coulance regeling aanbiedt. Na 6 weken reparatietijd is het scherm, moederbord en aan/uitknop vervangen (?) Mediamarkt vind het ook geen goede afhandeling, maar komt dan ineens met een papier met de Veiligheidsmaatregelen: "Deze tablet mag alleen gebruikt worden op plaatsen met een omgevingstemperatuur tussen 5 en 35 graden." Aangezien u aangaf dat het buiten -5 was, kunnen we geen garantie bieden...

Ofwel in de winter mag de laptop niet naar buiten, huh....? Slechte service ook van Mediamarkt, ik koop er geen laptop meer! En bij de volgende Asus misschien toch maar een verzekering.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T200TA-CP004H + 500GB Dock Zilver?

Reviews door de redactie

""Deze tablet mag alleen gebruikt worden op plaatsen met een omgevingstemperatuur tussen 5 en 35 graden." Aangezien u aangaf dat het buiten -5 was, kunnen we geen garantie bieden..."

Best logisch; staat in de handleiding (niet dat iemand deze leest). Geldt ook voor camera's en zoals hierboven vermeld ook voor smartphones. Zeker als de warmtewisseling in korte tijd een groot verschil is. Is niet per se een Asus/mediamarkt dingetje (mediamarkt krijgt ook maar de servicevoorwaarden van Asus doorgestuurd).

Als je geen temperatuur had aangegeven, was garantie geen probleem geweest. Asus heeft normaliter goede service/support.

Maar wat vind je van de accu? Snel leeg? Gaat deze een uurtje of 6 a 7 mee bij tekstverwerken/licht internetgebruik?

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 3 juli 2015 15:55]

Ondanks de problemen die je hebt en ik wel herken van bepaalde smartphones van Sony, wil ik je nog wel iets algemeens vertellen:
Een apparaat gebruiken of vervoeren met bepaalde temperaturen zijn 2 verschillende dingen.

In de handleiding van je telefoon, tablet laptop staat met welke temperaturen je hem mag gebruiken. Een mooie foto op een skipiste maken, dat kan dus funest zijn voor je apparaat. Een iPhone mocht in het verleden tot -10 gebruikt worden, ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Maar goed hier de handleiding van je tablet:
Veiligheidsmaatregelen
Uw ASUS Tablet gebruiken
Deze Tabletmag alleen worden gebruikt op
plaatsen met een omgevingstemperatuur tussen
5C (41F) en 35C (95F).
Als je je apparaat inderdaad hebt gebruikt met -5, dan kan dat schade veroorzaken. Hetzelfde geldt ook als je hem gebruikt in een omgeving waar het te vochtig is (al kan ik me voorstellen dat mensen dat logischer vinden).
Gebruik en stel uw ASUS Tablet niet bloot aan
vloeistoffen, regen of vocht.