HTC Desire 820 Grijs Review

oneesars 4 februari 2015, 417 views

HTC Desire 820 Grijs

Alles bij elkaar genomen is dit een veel belovende telefoon voor zijn prijscategorie. Een mid-range telefoon met high-end gevoel!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lange accu duur
  • Soepel in gebruik

Minpunten

• Plastic
  • Veel body om het scherm

HTC desire 820

Wat mij meteen opviel toen ik de doos open maakte, is dat de Desire 820 vrij groot is. Vooral vergeleken met mijn LG G3 die ook een 5.5 scherm heeft. De Desire 820 heeft nog veel body om het scherm heen. Eenmaal in mijn hand ligt hij lekker en de aan/uit knop rechts zit voor mij precies goed. De telefoon voelt degelijk aan en zit goed stevig in elkaar, maar door het plastic voelt hij toch wat goedkoop.

Eenmaal in gebruik valt het mij op hoe vlot de Desire 820 is. De snapdragon 615 1.5 Ghz, quad core zorgt er voor dat de telefoon lekker vlot reageert. Alles verloopt ook lekker soepel met de 2GB werkgeheugen . Ik hoop wel dat HTC snel met de update voor Android 5.0 komt, zodat de 64-bits processors volledig benut kan worden.

Het geluid uit de Desire 820 is een aangename verrassing. De Boomsound van HTC levert voor een telefoon echt goed geluid. In combinatie met het 5.5 HD720p scherm kan je zo op je telefoon prima een film kijken. Een 1080p was nog beter geweest maar je kan niet alles hebben.

Ik ben ook wel blij dat HTC niet teveel eigen software op de telefoon heeft geplaatst, in vergelijking met andere merken. HTC Sense 6 geeft net wat extra's aan Android 4.4 Kitkat.

De twee camera’s zijn uitstekend. De hoofdcamera van 13mp met de BSI-sensor f/2.2 zorg zelf dat er bij weinig licht ook mooie foto’s maakt. De frontcamera van 8mp maakt voor een front camera zeer mooie foto’s. Het scherp stellen gaat vlot en soepel. De split opnamen hadden van mij wel wat uitgebreider mogen maken. Dat je zelf wat meer in zou kunnen instellen. Bijvoorbeeld de plaats van de tweede foto, zodat je kan kiezen waar en hoe groot de tweede foto moet worden. Op deze manier kan je er wat speelser mee omgaan, dit kan bijvoorbeeld wel bij de LG G3. Photo booth is ook wel een leuke optie, deze maakt vier foto’s achter elkaar zoals je vroeger deed in de echte photo booth.

De Li-Polymer 2.600mAh zorgt dat de Desire 820 een hele dag mee gaat, zelfs met intensief gebruik.
Helaas valt de accu niet te verwijderen, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Ik was onder de veronderstelling dat ook deze telefoon een maximale microSD geheugenkaart van 64GB kon hebben. Maar de maximale grootte van de geheugenkaart is zelfs 128GB, wat voor mij als muziek en fotografie liefhebber wel weer fijn is. Hoe meer geheugen hoe beter!

Een mid-range telefoon met high-end gevoel!

Heb jij ook een HTC Desire 820 Grijs?