Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 15 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Audioengine A2+ Wit Review

servies 16 juni 2016, 374 views

Audioengine A2+ Wit

Leuk setje actieve speakers met een behoorlijk goed geluid voor het formaat en een erg mooie solide afwerking.

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit, voelen erg solide aan
  • Goed geluid voor het formaat

Minpunten

• externe voeding
  • digitale ingang alleen USB

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Nadat ik m'n Squeezebox classic van een nieuw draadloos netwerk kaartje had voorzien was ik op zoek naar een setje actieve speakers.
Het setje zou bij mij in de keuken komen te staan dus mijn keuze zou al enigszins beperkt worden doordat ze een witte kleur zouden moeten hebben en een niet al te groot formaat moesten heben (Geen meter hoge zuilen zoals in de woonkamer)...
Na een beetje rond zoeken kwam ik uit op een keuze tussen o.a.De Teufels vielen eigenlijk meteen af omdat ik ze teveel vond lijken op een PC speaker setje, te plastic.
De Scandyna's vielen uiteindelijk af door de hogere prijs en enkele reviews die aangaven dat ze niet helemaal mee konden komen qua geluid met de concurrentie van dezelfde afmetingen.
Uiteindelijk dus deze besteld en ze vallen zeker niet tegen.
De afwerking is kwalitatief hoogstaand met een hoogglans witte afwerking, met op de onderkant een soort zachte rubberen/stoffen laag. Wat voor materiaal het precies is kan ik niet bepalen, maar ze voelen erg solide aan.
Natuurlijk kun je ze niet vergelijken met vloerstaanders met ingebouwde 10" subwoofer, maar er zit een zeer behoorlijk geluid in, zolang je dus niet verwacht dat ze een danceparty van geluid voorzien. Zeker tot normale volumes is het geluid redelijk evenwichtig.
Zelf heb ik het volume van de speakers op ongeveer de helft staan en regel ik het volume verder met m'n Squeezebox 3 en als ik deze dan op 100% uitstuur dan vullen ze onze woonkeuken met ruim voldoende geluid.

Heb jij ook een Audioengine A2+ Wit?