JBL Charge 2 Zwart Review

marinusvdmeulen 4 februari 2015, laatste update op 23 april 2015, 554 views

JBL Charge 2 Zwart

Super geluidskwaliteit, helemaal voor de prijs. Accuduur is geweldig, redelijk snel opgeladen en kan tijden mee. Mooi design, makkelijk te gebruiken

Pluspunten

• Frequentiebereik, geluidskwaliteit
  • Accuduur
  • Design
  • Gebruiksgemak
  • Microfoon ingebouwd
  • Alle benodigde adapters bij de oplader

Minpunten

• Snel stoffig door de rubber coating
  • Geen zakje meegeleverd. Zat wel bij de Charge 1

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Vorige week heb ik de JBL Charge 2 gekocht.
Ik was op zoek naar een Bluetooth speaker met goede geluidskwaliteit, goede accuduur en genoeg volume.
Na veel te twijfelen tussen de Charge en de Charge 2 heb ik uiteindelijk toch de Charge 2 gekocht.
Ik twijfelde nogal omdat de Charge 1 geen kwetsbare speakers aan de zijkant heeft en ik niet altijd erg voorzichtig ben met mijn spullen, de Charge 2 vins ik zelf een stuk mooier en het geluid is gewoon een stuk beter.

Verpakking
de JBL Charge 2 komt in een mooie doos, niet al te groot. en is gemakkelijk open te maken.
Als je de doos openmaakt zie je gelijk de Charge 2 liggen in een beschermend folietje.
Ik kon de speaker gelijk zo'n 8 uur gebruiken, hij beviel gelijk goed.
Verder zit achterin de doos een oplader in de kleur van de speaker die je hebt gekocht, die van mij is dus zwart.
ook zitten alle nodige adapters erbij, zo'n bluetooth speaker is natuurlijk bedoeld om mee te nemen. dus erg handig dat je hem dan ook overal ter wereld op kan laden.

Gebruiksgemak
Gewoon in 1 woord: super.
alle knoppen zitten aan de bovenkant mooi weggewerkt, ze worden niet per ongeluk ingedrukt.
Zodra je de speaker aan zet, verbindt je telefoon (mijn HTC One M7 in ieder geval wel) binnen 5 seconden. De lampjes onder de knoppen gaan dan mooi branden en ook de accu indicatorlampjes.
de zogenoemde "party modus" heb ik nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat je dan met drie personen aan de speaker kan verbinden en allemaal je eigen muziek kan afspelen, best handig, maar het kan ook irritant zijn als jouw nummer pas halverwege is.
ik heb de JBL Charge 2 1 keer als noodoplader gebruikt, de telefoon laadt gewoon met normale sneiheid op, dus niet super traag zoals aan een computer. ook kan je je telefoon opladen als de speaker nog uit staat, dan branden alleen de lampjes van de accu.

Geluidsweergave
Ik gebruik de JBL Charge 2 vooral binnen, dan is het geluid erg goed.
De basweergave is natuurlijk super, wel komt door de bas en trebble de middeltonen heel soms een beetje te vervallen, maar dit lijkt alleen bij Spotify te gebeuren en met Beats audio aan.
Buiten is het geluid ook erg goed, ik heb weinig portable speakers gehoord die buiten echt helemaal fantastisch klinken, maar de Charge 2 doet het toch wel erg goed!
de basweergave is wel goed in balans, niet overheersend zoals bij veel bluetooth speakers het geval is.
In de Mediamarkt heb ik de speakere vergeleken met de Bose Soundlink II en de Beats Pill.
De Bose Soundlink heeft ongeveer net zulk goed geluid maar is wel een stuk duurder.
De Beats Pill klinkt gewoon super slecht vergeleken met de JBL Charge 2, de bas is erg overheersend en hij kan lang niet zo luid. Ook is deze een stuk duurder dan de Charge 2

Design
Het design van de Charge 2 vind ik erg mooi.
Hij voelt erg stevig aan (ook door het gewicht) en kan rechtop staan of op de zijkant liggen.
Tijdens het afspelen van muziek zie je de twee speakers aan de zijkant erg bewegen.
De knoppen zijn heel mooi afgewerkt en ook in het donker goed te gebruiken door het licht eronder.
de rubber coating voelt goed aan, ik weet niet of en hoe snel dit kan slijten. op mijn vorige telefoon (HTC One X+) zat ook zo'n coating en dit heeft in de 2,5 jaar van hevig gebruik geen enkele slijtage opgelopen, terwijl ik nooit een hoesje gebruikt heb.
Ik neem aan dat deze coating van dezelfde kwaliteit is.

Accuduur
De JBL Charge 2 heft een 6000mAh accu. dit is ongeveer drie keer de grootte van een gemiddelde smartphone. Zelf hoef ik de accu maar 2 keer per week op te laden, ik luister thuis eigenlijk altijd naar muziek.
De beloofde accuduur van 12 uur haalt hij zeker, behalve als je je telefoon eraan gaat opladen.
De accu is in zo'n drie uur van leeg naar vol opgeladen, 1 nachte is dus voldoende voor meer dan 2 dagen plezier

Kopen! De JBL Charge is zeker aan te raden en zijn geld meer dan waard.
je krijgt een makkelijk te gebruiken bluetooth speaker met prima geluidskwaliteit, een goede oplader en eigenlijk ook een noodoplader

Heb jij ook een JBL Charge 2 Zwart?