Specificaties 24" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 24MP55HQ-P Zwart Review

Mr. Eggbird 4 februari 2015, laatste update op 24 februari 2015, 403 views

LG 24MP55HQ-P Zwart

Mooie monitor voor weinig geld.

Pluspunten

• Kleuren
  • Aanpassingsmogelijkheden

Minpunten

• Niet superstevig op voet.

Ik moet als eerste zeggen dat ik over ben gestapt van (een tijdelijke) 5:4 klein 1200X1024 TN-panel naar deze monitor ben gestapt. En ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Installatie ging erg makkelijk, en mijn bureau is ook veel netter doordat de energie kabel van de monitor vele malen dunner is dan die van mijn oude scherm.

Even een aantal kleine aanpassingen in CCC (catalyst control center) en alles werkte optimaal. Totdat ik AC IV BF ging spelen. Deze stond nog op de 1200X1024 resolutie, dus die heb ik aangepast naar 1920X1080. Hierdoor kwamen er wel rare gekleurde blokjes in mijn scherm.
Nadat ik de driver van het scherm had ge´nstalleerd, en het spel/computer opnieuw had opgestart geen probleem meer gehad.

Alles werkt perfect en is fijn om te gebruiken. Zeer goed qua prijs-kwaliteit verhouding. Ik raad hem zeker aan als je niet veel wilt uitgeven en toch goede kwaliteit wil. Hier is waarom:

-1920X1080 op 24' is optimaal.
-IPS, met lage response tijd wat goed is.
-Veel instelling in het scherm zelf, dus je kan hem zo instellen als je zelf wil. (+lees modus)

Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden, is de stevigheid van het scherm. Deze wiebelt namelijk redelijk snel, in vergelijking met mijn oude scherm. Deze was echter wel stukken zwaarder.
Al staat het scherm niet al te stevig, is dit niet storend.

Mr. Eggbird out...

Heb jij ook een LG 24MP55HQ-P Zwart?