Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB Grijs Review

Romius 2 februari 2015, laatste update op 2 februari 2015, 944 views

Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB Grijs

Snel en mooi scherm, maar bouwkwaliteit toch minder door de afslanking van de IPad, namelijk speaker resonantie.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snel

Minpunten

• Resonantie speakers
  • Accuduur

Ik lees nog maar weinig over het grootste minpunt van de Air 2, de speaker resonantie. Bij vrijwel elk volume zijn er duidelijke trillingen te waarnemen, zowel op de voorkant als de achterkant. Dit zal uiteraard zijn veroorzaakt door de afslanking van de tablet. Zelfs met een case erom is het duidelijk voelbaar. Leuk om met Garageband een gitaar te simuleren..

Verder is er niks op aan te merken, hij is snel, het scherm is mooi en licht. De accuddur is niet geweldig, maar dat is nou eenmaal het gevolg van afslanken van tablets.

Ook een minpunt door de afslanking is wanneer je wat druk uitoefent op de achterkant, zie je links van het midden in het scherm dat er iets tegen het ips paneel drukt. Dit zag je bij vorige Ipads nooit.

Heb jij ook een Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB Grijs?

Wat bedoel je met: De accuduur is niet geweldig? Gaat hij sneller leeg dan gebruikelijk is voor het model?
Nou, doorgaans wordt de accuduur beter met opvolgende modellen, dat is hier niet het geval. De Air 2 is sneller leeg dan de Air 1, dat bedoel ik ermee.
In hoeverre sneller leeg? Want als ik het zo lees zijn er dus eigenlijk twee minpunten aan de ipad air 2. De speakers en de accu duur. Nu heb ik in het verleden een ipad air 1 te leen gehad. Ik gebruikte heb niet veel, maar kon er zeker een dag of 5 mee uit houden, bij vrijwel niet intensief gebruik. Die tablet beviel i.i.g super, nu zit ik nog een beetje in twijfel, of de ipad air 1 of de 2 te halen.
Het staat natuurlijk ook op de review van tweakers zelf, ik heb zelf de Air 1 ook gehad. Het verschil is niet heel groot moet ik zeggen, een dag of 5 bij niet intensief gebruik is zeker te doen. Ik gebruik 'm ook niet intensief, zaterdag opgeladen en vandaag op donderdag zit ik nog op 25 %. Dus blijft denk ik alleen de speakers nog als minpunt over in jouw geval.