HTC Desire 820 Grijs Review

wackidth 1 februari 2015, laatste update op 1 februari 2015, 246 views

HTC Desire 820 Grijs

Een 64 bit Smartphone in het middensegment die een uitstekende prijs kwaliteit verhouding heeft. Erg snel en mooi stevig gebouwd. Wat vooral opviel is de standby tijd na het opladen.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Boomsound speakers
  • Toetsenbord
  • Voelt snel aan

Minpunten

• 720P (maar is ook niet te verachten in deze prijsklasse)
  • 64 bit met Kitkat.

Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik geen zin had on 600+ euro uit te geven voor een telefoon
Dit in tegenstelling tot het verleden. Mijn vorige telefoon is een HTC One M7.

Het eerste wat opvalt is de bouwkwaliteit hij voelt erg stevig aan en de kleuraccenten zijn erg mooi.
Al voelt het toestel we ietwat gladjes aan dus een hoesje is wel aan te raden.
Ik heb gekozen voor de DOT view case. En erg leuke en ook handige accessoire die alle notificaties laat zien,weer en tijd.

Het toestel is erg snel. Alles opent makkelijk en vloeiend. Bij de Antutu benchmark komt hij qua score overeen met de HTC One M7 van twee jaar geleden.
Maar in de praktijk is de Desire 820 echt wel sneller.

HTC Sense is een mooie zakelijke no NONsense skin die snappy aanvoelt.
Blinkfeed is een Homescreen die ik heel veel gebruik. Facebook,Twitter, en allerlei nieuwsfeeds komen hier binnen. En dat alles in 1 oogoplslag ideaal.

Qua camera niets te klagen voor een 8MP Selfie camera die erg aardige fotos maakt. Ook de achterkant met 13 MP schiet hij niets te kort.
Al kun je de foto's nog steeds niet vergelijken met een goed fototoestel.

En dan het scherm, hij is lekker groot. Daar heb ik m ook op uitgezocht, alleen merk je nu wel dat het geen 1080P is wat ik wel had op de HTC One. En dan met een groter scherm? Maar ach daar is de prijs ook naar.

Het geluid is gewoon geweldig!! Geluid klinkt hard en goed. Je hebt eigenlijk geen carkit meer nodig.

En dan de batterijduur dat was een grote verrassing met veelvuldig gebruik makkelijk de dag door.

Waar ik nu nog op wacht is de update naar Lollipop, dan komt de 64 bit natuurlijk pas echt tot zijn recht.

Dus na jaren, altijd toptoestellen te hebben gehad kan ik hier goed mee uit te voeten en kom ik niets te kort.

Heb jij ook een HTC Desire 820 Grijs?