Arctic Freezer i30 Review

JKMH 13 april 2015, 251 views

Arctic Freezer i30

Deze CPU koeler is een aanrader op het gebied van koelen, echter de installatie is wat moeilijker als andere cpu koelers, daar had Arctic wat meer tijd in mogen stoppen. De prijs is ietsjes aan de hoge kant.

Pluspunten

• Lage Prijs
  • Fan te vervangen
  • Goede koeling

Minpunten

• Installatie niet gemakkelijk

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4

Welkom bij de Product Review van de Arctic Cooling Freezer i30 Om verwarring en discussies te voorkomen, ik heb dit exemplaar toegestuurd gekregen van Arctic, bij deze ook bedankt Jonas!
Hieronder een uitgebreide review!

Terug naar boven!

Dit is de inhoudsopgave van de review, zo ben je snel bij een onderwerp waar je naar op zoek bent.

Inhoudsopgave
Introductie
Unboxing
Specificaties
Resultaten

Terug naar boven!

Er zijn heel veel Lucht CPU koelers op de markt tegenwoordig. De populaire merken van tegenwoordig:

- Coolermaster
- Scythe
- Gelid Solutions
- Noctua

Enzovoort

Arctic staat vooral bekend om zijn koeling, hun hebben dan ook heel wat CPU koelers op de markt. Nu ook de i30.

In deze review ga ik het vooral hebben over de prestaties van deze koeler en installatiegemak.

[b]Let op! Deze koeler is alleen geschikt voor Intel sockets![b]

Terug naar boven!

De i30 komt in een mooie gekleurd geprinte doos.

De Freezer i30 in een wit blauwe doos

De Freezer i30 in de doos

De Freezer i30 uitgepakt

De Freezer i30 uitgepakt

Terug naar boven!

De specificaties zijn ook erg belangrijk om te weten.

Compatibiliteit

Verpakking & Inhoud

Garantie

2 Jaar garantie!

Terug naar boven!

Waar het nu allemaal om draait in deze review zijn de testresultaten, natuurlijk heb ik die gemeten met Prime95 en het testsysteem is hieronder te vinden. Ik heb met dit systeem niet overgeklokt, omdat het niet mogelijk is met dit systeem.

Testsysteem

IntelⓇ Core™ i5-4690 @ 3.50Ghz
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5
4x4GB Corsair Vengeance 1600Mhz
Gigabyte GeForce GTX 970 4GB VRAM
Aerocool XPredator White Edition

Temperaturen

Terug naar boven!

De conclusie! Dit is een geweldige koeler met zeer goede prestaties voor een aantrekkelijke prijs met 30!

Dit is niet echt een koeler om zwaar mee te gaan overklokken, maar een minimale overklok kan deze koeler zeker wel aan.

Na mijn resultaten raad ik deze koeler dus aan iedereen aan die een kleine, stille en degelijke koeler wilt voor niet veel geld!

Heb jij ook een Arctic Freezer i30?