HTC Desire 820 Grijs Review

swesjesNewbie 31 januari 2015, 78 views

HTC Desire 820 Grijs

Prachtig design, mooi helder beeld en prachtig geluid. De apps werken snel en het batterijverbruik is in verhouding met het gebruik. De camera vond ik wat tegen vallen maar er is een hoop wat dat wel goed maakt.

Pluspunten

• Kwaliteit scherm
  • Batterijverbruik
  • Geluid
  • Processor snelheid

Minpunten

• Camera

Bij het eerste gebruik van de telefoon viel me gelijk het gebruikersgemak op. Dit is iets wat ik bij voorgaande HTC telefoons nog wel eens wat minder vond door de HTC sense. Deze heeft duidelijk een upgrade ondergaan waardoor hij nu werkt zoals de meeste android telefoons. Iets wat ik zeer kan waarderen.
Het downloaden van apps gaat razendsnel en het gebruik er van gaat met de zelfde snelheid.
Wat mij opviel was de snelheid waarmee je ook terugkeert naar het home scherm. Zodra je de homeknop in druk zit je in een oogwenk terug op het hoofdscherm. Alsof er niet geladen hoeft te worden.
De kwaliteit van het scherm is uitmuntend. De kleuren, de helderheid het is allemaal top!
Ik heb het verschil genomen met het scherm van de Xperia Z1 en dan zie je dat blauw op de Xperia een stuk doffer overkomt en het op de HTC toch echt blauw is zoals blauw bedoeld is.
Zodra ik m`n eerste game op startte viel mij direct het geluid op. Het klinkt als dolby, geweldig!

De camera vond ik persoonlijk iets minder goed. Maar goed zoals ik aangaf is de Xperia mijn referentie materiaal. En dan heb je het over een verschil van 14mp in de HTC en 20mp in de Xperia dus daarin ben ik misschien bevooroordeeld.
Wat wel gelijk opvalt is ook weer de snelheid van de camera. Foto`s zijn zo gemaakt en ook direct te bewerken.
De front camera heeft een 8mp camera. Iets wat in de selfietijd natuurlijk wel goed gekozen is.

Al met al ben ik erg tevreden en vind ik het echt een verrassend nieuw product van HTC.

Heb jij ook een HTC Desire 820 Grijs?