Specificaties 25" @ 2560x1440 (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Review

Meulendijks89 30 januari 2015, laatste update op 10 februari 2015, 71.950 views

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Dell Ultrasharp wordt echt Ultrasharp met de U2515H 25" IPS QHD Monitor.

Pluspunten

• Design -/- Vormgeving -/- dunne randen
  • Kleuren 99% sRBG% -/- Kijkhoeken
  • Ghosting
  • Aansluitmogelijkheden
  • 1440P 117DPI
  • Fabrieks Kalibratie
  • Kwaliteit en afwerking materialen

Minpunten

• IPS Glow
  • Touch knoppen OSD menu

1. Inleiding.

2. Specificaties.

3. Verpakking.

4. Uitpakken.

5. Montage en Aansluitingen.
- De voet

- OSD Menu

8. Conclusie.

9. Updates

1. Inleiding
Begin Januari 2015 heb ik een geheel nieuwe (Game) PC gekocht, hierbij moest ook een nieuwe monitor komen. De nieuwe monitor moest er zeker een worden met het wel bekende IPS Paneel voor levensechte kleurweergave en goede kijkhoeken.
Aangezien ik goede ervaringen heb met Dell monitoren wilde ik er graag weer een van dit merk. Na wat research kwam ik al snel uit bij de nieuwe Dell U2415 IPS monitor met een resolutie van 1920x1200 en een verhouding van 16:10.

Gisteren (29-01) toen ik wat aan rond dwalen op het Tweakers forum kwam ik weer is terecht in het [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20 topic. Ik lees daar voor het eerst over de U2515H, een monitor van 25” met een beeldverhouding van 16:9 en een resolutie van 2560x1440 voor vrijwel de zelfde prijs als de U2415. Daar hoefde ik niet lang over na te denken want de U2515H staat inmiddels op mijn bureau en de U2415 heeft een nieuwe eigenaar.

2. Specificaties.

3. Verpakking.
Dell heeft zeker niet bespaard op de verpakking van deze monitor. De doos komt in het wit met de monitor en de specificaties daar op afgedrukt, in de doos vind ik een hele hoop stevig karton en de inhoud daarvan is goed beschermt met plastic en folie.
Om een kort verhaal nog korter te maken, de verpakking is uitstekend!

4. Uitpakken
Tijd om de doos uit te pakken, tijdens het uitpakken vind ik het onderstaande in de doos:

Dell U2515H monitor.
Monitor standaard/voet.
Kabel cover.
Powe kabel.
DisplayPort Kabel (Mini-DP to DP).
USB 3.0 upstream Kabel.
Drivers & documentatie CD.
Fabriek kalibratie raport.
Handleiding.
Informatie over veiligheid en regelgeving.
Twee boekjes in twee talen, Russisch en Turks.

Zoals eerder vermeld de monitor zit goed verpakt in de kartonnen doos met een lading beschermende folie er om heen, ook de hoeken van de monitor hebben een bescherming meegekregen in de vorm van een stuk dikke tape. Zelfde geld voor het standaard van de monitor. Kabels zitten netjes verpakt in plastic.
Ook hier kan ik verder kort over zijn want de verpakking is top, de onderstaande foto’s zeggen genoeg.

5. Montage en Aansluitingen

De voet.

Laat ik beginnen met het bevestigen van de voet, zie de foto’s hieronder:

Zoals je ziet stelt het bevestigen van deze voet niks voor, je schuift de voet er schuin in en laat dan naar beneden zakken tot je een klik en voilá hij zit op zijn plek. Om de voet er af te halen hoef je alleen maar het rechthoekige knopje in te drukken en je kan hem er weer net zo makkelijk vanaf halen.
De voet die je bij deze monitor krijgt is erg stevig en kan op verschillende manieren versteld worden:

Hoogte: Minimaal 7cm maximaal 18cm boven het bureaublad.
Kantelen/Helling: naar voor of naar achter enkele graden verstelbaar.
Pivot stand/Portret: Monitor kan 90° graden naar links of naar rechts gedraaid worden.
Draaien Je kan de voet draaien naar links of naar rechts.
De voet is samen met de monitor is vrij zwaar de deze zal niet zomaar van zijn plek verschuiven. In de voet zit nog een rechthoekig gat waar je alle kabels door kunt laten lopen om ze beter weg te kunnen werken.

Aansluitingen.
De U2515H komt met een aantal verschillende aansluitingen. Ik maak enkel gebruik van HDMI 1, maar er zijn nog een aantal aansluitingen meer. De USB aansluitingen zijn vooral handig om bijvoorbeeld een muis of toetsenbord aan te of een oplaadkabel voor de telefoon. Gebruik de aansluitingen wel alleen voor apparaten die er niet in en uit gehaald hoeven te worden want dat is niet handig, bij de oudere modellen zit er nog een aantal USB aansluitingen aan de zijkant wat ook handig was maar dat is nu niet meer het geval.

2 HDMI(MHL) Aansluitingen
1 Mini DisplayPort aansluiting
1 DisplayPort (version 1.2) aansluiting
1 DisplayPort out (MST) aansluiting
1 Audio Line out aansluiting voor speakers
5 USB 3.0 ports - Downstream (4 at the back, 1 with battery charging)
1 USB 3.0 port – Upstream

Dell levert er een kabel cover er aan de achterzijde op geklikt kan worden zodat de aansluitingen niet meer zichtbaar zijn.

6. Vormgeving.
Een belangrijk punt bij het kopen van een monitor is dat deze er mooi en strak uitziet al vind ik zelf. Met de Dell U2515H zit je wat betreft de vormgeving goed.
Deze monitor samen met een aantal andere modellen hebben volgens Dell de dunste randen tot ter wereld en dun zijn ze zeker met maar 8mm aan de zijkanten en bovenkant en 20mm aan de onderkant. Door de dunnen randen ziet de monitor er simpelweg veel beter uit dan de voorgangers met dikkere randen, een dikke pluspunt hiervoor.

Het IPS scherm zelf heeft een matte finish laag meegekregen wat ik persoonlijk erg fijn vind, het reflecteert niet wat je bij een glossy laag wel last van hebt.
Verder is de behuizing van de monitor erg stevig en geheel matte zwart afgewerkt. De voet is dan weer afgewerkt in een matte zilver kleur maar samen ziet dat er goed uit.
Rechts onder vinden we 5 aanraak gevoelige knoppen waarvan 4 voor het OSD menu en 1 om de monitor aan of uit te schakelen, meteen onder de powerknop zit een witte led.

De knoppen zijn helaas niet verlicht en erg slecht te zien in het donker en eigenlijk ook overdag, dat had beter gekund, wel kan je in het OSD menu een optie inschakelen om de knoppen een piep toon te laten maken als je ze indrukt maar dan blijft het nog zoeken naar de juiste knop dus een pieptoon is dan ook niet echt handig, ook kan gekozen worden om de witte led helemaal uit te schakelen.

De monitor ondersteund wel DDC/CI waardoor je met software die om de CD staat de monitor kunt aanpassen wat betreft kleuren en helderheid ect. Aangezien ik mijn monitor via een receiver heb aangesloten aan mijn computer werkt dit niet, het werkt alleen als je de monitor direct aan de PC aansluit.
Ik moest de flits van de camera gebruiken om de touch knoppen goed op de foto te krijgen.

Op de onderste foto staat de U2515H (links) naast de U2415 (rechts) om even te laten zien hoe 25” 2560x1440 16:9 is naast een 1920x1200 16:10 monitor.

De U2515H is horizontaal breder dan de U2415 en de U2415 is verticaal iets langer.

7. Het Paneel.
De U2515H wordt geleverd met een 25” IPS paneel waarvan de resolutie maximaal 2560x1440 is en een DPI van maximaal 117. Door deze hoge resolutie op een relatief klein scherm want normaal kom je deze resolutie vooral tegen op 27” wordt alles haarscherp weergegeven en omdat het scherm wat kleiner is haal je dus 117 DPI t.o.v 27” 109 DPI, daarnaast zijn de kleuren zijn perfect en de kijkhoeken zijn goed.
HD 1920x1080 25" 88 DPI
QHD 2560x1440 25" 117 DPI
HD 1920x1080 27" 82 DPI
QHD 2560x1440 27" 109 DPI

Je zou denken dat door de hoge resolutie en dpi de tekstgrootte te klein wordt op een 25” maar dat valt reuze mee, ja het is klein maar het is allemaal goed te lezen als je er op een normale bureau afstand vanaf zit, ik gebruik dus ook geen windows interface scaling.

Helaas heb ik geen apparatuur voor kalibratie van beeldschermen, dus ik ga nu uit van het kalibratie rapport dat Dell meelevert.

Self-Test.
Als je een Dell monitor koopt zoals de U2515H is het slim om een self test te doen met de monitor, dit kan je doen door het de 1ste en 4e touch button een paar seconden in te houden totdat het scherm grijs wordt, met de 4e knop kan je dan overschakelen naar de volgende kleur en zo kan je testen op dode pixels die ik gelukkig niet heb.

IPS Glow.
Een nadeel van IPS is het bekende IPS Glow.
Dit wil zeggen dat als je een donkere/zwarte achtergrond gebruikt of bijvoorbeeld bij de zwarte balken die je wel is bij films ziet deze niet 100% zwart zijn maar je ziet een licht grijze gloed over het zwart heen.
Dit komt door het licht wat achter uit de monitor komt. Is dit storend? Persoonlijk vind ik van niet, als je er recht voor zit zie je het niet alleen als je vanuit een hoek kijk zie je het beter tot goed. Elke IPS monitor heeft dit wel al is het bij het ene model meer dan bij het andere.
Hieronder een aantal foto’s wat betreft de IPS Glow en de kijkhoeken van deze monitor:
(foto’s gemaakt met een Galaxy Note 4 dus helaas niet de beste kwaliteit)
Zoals je goed ziet op de foto’s met de donkere achtergrond op het scherm is daar de IPS Glow aanwezig als je vanuit de hoeken kijkt als je er recht voor zit zie je het dus niet. Bij de lichte achtergrond zie je het bijna niet.

Nu een de foto’s met een lichte achtergrond:

Gamen.
De U2515H monitor is niet specifiek gemaakt om te gamen maar heeft wel genoeg in huis om spellen goed te kunnen weergeven, casual games zoals ik die regelmatig een spel spelen hebben aan deze monitor een goede.

De U2515H is 60hz en in het OSD menu kan je kiezen tussen twee verschillende modes voor de snelheid.
- Normale mode is 8ms.
- Snelle mode is 6ms.

60hz wil zeggen dat er 60 beelden/frames oftewel 60fps per seconden getoond kunnen worden. Haalt jou videokaart 100fps in een spel? Dan zie je alsnog maar 60fps op je scherm.
Is deze monitor geschikt voor gamen? Ik zeg ja, voor de “casual” gamer. Want een professioneel gamer die er heel veel uren in steekt zou sowieso niet voor dit type monitor gaan maar een TN paneel met 144hz.

Zelf speel ik veel Battlefield 3 & 4 en ik heb voordat ik deze review ging maken een kleine 2 uur gespeeld en dat ging vloeiend en ik ben er zeer tevreden over.

Mede-tweaker Sorki heeft een video gemaakt wat betreft de ghosting van de U2515H, dit blijkt laag te zijn waardoor het in de praktijk vrijwel niets van te merken is voor ons casual gamers. De video is opgenomen met 400fps en de monitor staat ingesteld op de snelle mode 6ms.

Hier nog een video wat betreft gamen:

OSD Menu.

8. Conclusie.
Wil je een mooie stevige IPS Monitor met een 25” 1440p paneel voor een prijs van nog geen 300 euro (30-01-15) dan zit je bij de Dell U2515H zeker goed. De kleurweergave is fantastisch en de kijkhoeken zijn goed. Helaas krijg je IPS glow er gratis bij maar als je er recht voor zit heb je daar vrijwel geen last van en ik neem aan dat de meeste mensen recht voor hun monitor zitten. Ook is de monitor geschikt voor de normale gamers onder ons, wil je echt professioneel gamen dan zou je sowieso niet voor een IPS scherm moeten kiezen denk ik.

Van mij krijgt deze monitor 5 sterren omdat je voor de lage prijs een erg goede monitor terug krijgt.

DELL ULTRASHARP U2515H

9. Updates
30-01 - Self test toegevoegd.
31-01 – OSD Menu toegevoegd.
31-01- Hoofdstukken aangepast en extra informatie toegevoegd.

Laat gerust een reactie achter en ik zal zo snel mogelijk een beoordeling plaatsen

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart?

Bedankt voor je review. De U2515H ziet er inderdaad prachtig uit. Nu gebruik ik een 24" Dell UltraSharp monitor met een resolutie van 1920x1200. Sinds ik Retina resolutie gewoon ben onder Mac en Windows vind ik het verschrikkelijk om naar een onscherp beeld te kijken op zo'n gewone monitor. Zelfs op een afstand van 80 cm ziet het er niet goed uit. Ik vroeg mij af of 1440p op 25" wel genoeg om het probleem van 1200p of 1080p monitors op te lossen?
De U2515H zal alles klein maken op je mac, daardoor "lijkt" het scherp. Letters bevatten niet meer pixels dan op andere schermen; de pixels zijn gewoon kleiner. In mac kan je niet scherp schalen op dit scherm.

Als je echt retina-like wil op externe monitor, dan zal je een 4K monitor moeten aanschaffen. Deze heb je al vanaf 400 euro. Ik zou de Dell 24" 4K monitor aanraden die recent is uitgekomen. (2415Q geloof ik, uit mijn hoofd)

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 11 februari 2015 15:07]

4K op 24" met pixel verdubbeling zodat de interface eruit ziet als 1080p lijkt mij inderdaad de perfecte oplossing. Eigenlijk wil ik de 4K IPS 2415Q monitor met het design van dit U2515H scherm!
Dan heb je een klein werkblad, want met retina invulling (dan is het scherp) heb je gewoon weer een 1920x1080 scherm, met infantiel grote letters.
Neem je native 2560x1440p, dan schaalt je Mac native mooi terug naar een klein font met veel ruimte. Ga je naar 3840x2160, dan is alles heel klein, je kunt je dock grote scalen, de icons in Finder ook, je browser ook, maar je menubar blijft altijd klein. Er is een truc waardoor je via de terminal alles kunt scalen, maar dat geldt dan ook voor alle apps.

Ik zit op de P2415Q nu en met 4K is het net 'te' klein imo. Ik heb goede ogen, dus daar ligt het niet aan. 2560x1440p is imo de ideale resolutie, zoals de U2515H native heeft.
Zonder scalen, zijn de pixels ook gewoon scherp. Ga je op de P2415Q terug naar 1440p, dan vult je scherm de pixels 'half' in (scaling), waardoor je fonts een beetje vaag zijn (als je een bril nodig hebt), wat zonde is van de 4K capaciteit. Met 1440p zit je ideaal (leesbaar), scherp en veel werkruimte erbij t.o.v. 1650*1080 of 1920*1080. :)
De 2515 is heel scherp, ook omdat het 1440p op 25" is ipv 27" is het nog scherper.

1440p op 25" is vele male scherper dan 1080/1200.

Retina is volgens mij nog scherper maar heb geen ervaring met Apple achermen maar dit zal zeker een goede optie zijn.

Is je vraag beantwoord?

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 4 februari 2015 21:16]

Bedankt voor je feedback. Het zal inderdaad een hele stap vooruit zijn maar voor foto en videobewerking kies ik toch best voor 4K. Enkel jammer dat Dell (of een andere fabrikant) geen 4K IPS schermen heeft met een mooi design en een thin bezel zoals jouw monitor.
Echt een gaaf monitortje, en dat voor die prijs! Een flink aantal foto's netjes!

Wel een paar opmerkingen:
Bij de pluspunten noem je aantal dingen, die ik nergens onderbouwd in de review terug kan vinden:
  • Kleuren 99% sRBG % / Kijkhoeken
  • Ghosting
  • Fabrieks Kalibratie
Het kleurbereik volgens Dell is niet gelijk aan het kleurbereik wat je meet (met een colorimeter). Overigens hebben de kijkhoeken niets met het kleurbereik te maken. :)

Ghosting kan je niet meten met een stilstaande camera, daarvoor moet hij bewegen. Zie: http://www.blurbusters.com/faq/lcd-motion-artifacts/ De video in jouw review werkt overigens niet. :o

Je zegt nergens iets over de fabriekskalibratie, noch heb je het gemeten. Hoezo is het scherm dan goed gekalibreerd? :)

[Reactie gewijzigd door Frozen op 30 januari 2015 19:16]

Bedankt voor je reactie.
Ik doe mijn best om een goede review neer te zetten maar heb hier niet alle ervaring voor in huis, zeker niet wat betreft het meten van kleuren, ik weet wel wat goed of slecht is maar heb er geen apparatuur voor.

Ik heb geen dus apparatuur om de kleuren te meten, ik ga af op wat Dell zegt, maar ik kan wel een afbeelding toevoegen van het rapport van Dell.

Kleuren 99% sRBG % wat Dell dus vermeld en Kijkhoeken is apart omdat ik anders niet alle pluspunten kwijt kan ik weet dat het niks met elkaar te maken heeft.

Wat ghosting betreft zou ik mij verder in moeten verdiepen, zoveel ervaring heb ik er niet mee.

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 30 januari 2015 19:22]

Ik heb geen apparatuur om de kleuren te meten, ik ga af op wat Dell zegt, maar ik kan wel een afbeelding toevoegen van het rapport van Dell.
Volgens mij staat er ergens onderaan het raport dat dit geen raport is van de monitor zelf, maar van één van de monitoren die ze daar hebben getest (als ik mij dat correct herinner van mijn U2713HM). :) In ieder geval gaat er aan de kleuren van het scherm nog wel het één en ander veranderen, dat heeft te maken met de backlight die langzaam van kleur veranderd naarmate de monitor langer aan heeft gestaan. Het verschil tussen 0 en 100 uur zal waarschijnlijk een stuk groter zijn dan het verschil tussen 5000 en 6000 uur. :)
Kleuren 99% sRBG % en Kijkhoeken is apart omdat ik anders niet alle pluspunten kwijt kan ik weet dat het niks met elkaar te maken heeft.
Ahh je zat aan de limiet! 8)7 Sorry!

[Reactie gewijzigd door Frozen op 30 januari 2015 19:24]

Ja, Op de brief staat dat de monitor gekalibreerd is met hun kalibratie apparatuur maar dan er met andere apparatuur wel verschil in kan zitten.

Helaas ben ik niet zo gespecialiseerd als jou in monitoren frozen, mooie reviews heb je trouwens :)

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 30 januari 2015 19:43]

Haha dank je, maar ik was ook van 0 af aan begonnen. Leuk leesvoer is:
[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?
productreview: AOC Professional Q2770PQU Zwart review door Kid Jansen

Als je dat helemaal hebt doorgenomen, dan weet je al een stuk meer dan voordat je het had gelezen! :)

[Reactie gewijzigd door Frozen op 30 januari 2015 20:13]

Review heeft weer een update gehad :) Video werkt nu ook.

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 31 januari 2015 09:12]

Wil je hem nou eens van de frontpage afhalen? Nog even en ik koop hem, hoor! :P

Bedankt voor de review. Ik vroeg me alleen nog af of hij snel van landscape naar portrait is te zetten. Is dat 'gewoon hup' en hij staat in portrait, of moet je er goed bij kunnen en hem tegenhouden e.d.?
En zijn de hoogte en helling nog aan te passen in portrait?
Haha, dat kan snel, mits er geen kabels aanzitten want met kabels moet je wel opletten dat alles goed mee draait.

Als je de monitor in portrait wilt zetten moet het scherm op de hoogste stand staan en kan dat verder niet meer versteld worden. Helling is wel mogelijk.
Bedankt voor je snelle reactie. Over kabels zit ik niet zo in, want ik denk dat ik sowieso 3 meter nodig ga hebben en dan kan ik net zo goed voor 5 meter gaan en een mooie lus achter de monitor houden.

Nog even alle opties langs, maar ik denk dat ik er uit ben. Vaarwel 19" 1440 x 900 ^^
Mooie review!

Wellicht heb ik niet goed gelezen, maar begrijp ik het goed dat je de volledige resolutie van 2560 x 1440 over HDMI kunt aansturen? Zou perfect zijn!
Ik begreep namelijk dat dit nog al eens een issue was voor andere monitoren met dezelfde resolutie. Ook de handleiding van Dell geeft niet specifiek aan deze resolutie over HDMI te ondersteunen.
Jup, werkt gewoon over HDMI, wel even kijken welke versie kabel je hebt.. Bij oude kabels kan het mogelijk zijn dar het niet werkt..
Daarbij ook mijn ervaring. Ik heb een Nvidia GT610 grafische kaart met alleen HDMI aansluiting (+DVI-I). Op Windows 7 krijg ik na handmatig configureren van de resolutie netjes 2560x1440 uit de videokaart, maar met de officiele Nvidia drivers kreeg ik het op Ubuntu 14.04 dan weer niet aan de praat. Daar blijft de resolutie steken op 2048x1152, ongeacht welke HDMI (1.4) kabel ik ook gebruik.
Dank je, mijn bestelling is ook de deur uit ;)
Vind je het een groot verschil met FHD? Ik heb nu een LG W2243S uit het jaar 0, en denk eraan om deze te kopen. Is het verschil dan echt groot?
Ja ik vind het zeker een groot verschil. Alleen al van de 2415 (1920x1200) naar de 2515 (2560x1440) is een hele mooie stap voorruit. Let wel op dat je videokaart door de hogere resolutie weer wat moeilijker kan krijgen.
Ah oke ja. Dan zal het van die crappy LG helemaal een grote stap zijn :P Ik heb een MSI 280x, dus dat zal wel goedkomen.

Dank voor je reactie!
Oke, succes ermee. Het wordt zeker geen miskoop :) is een stuk groter dan jou huidige monitor. Als je de monitor hebt moet je wel de scaling op 100% zetten zodat het weergegeven wordt zoals het hoort Mocht dat nodig zijn.

[Reactie gewijzigd door Meulendijks89 op 1 februari 2015 21:59]

Persoonlijk vzou meteen doorschieten naar 4K. Van 1080p naar 1440p is alsof je je 480p TV inruilt voor een 720p tv, terwijl 1080p om de hoek staat te wachten (al moet ik zeggen dat 4k langer op zich laat wachten dan HD, maar dat is misschien wel omdat mensen in de afgelopen x jaar allemaal een HD tv hebben gekocht en enkel vervangen als die stuk gaat).

Admittedly, je heb dan wel écht een high end gfx card nodig voor de meest simpele games :+

Edit:
Also, I must not forget: Geweliged review, chapeau voor de dipegang & volleidgheid!

[Reactie gewijzigd door Rey Nemaattori op 21 februari 2015 13:58]

Voor gaming is 4k niet gelijk het ding om te hebben vind ik. Ik denk dat 4K gaming in 2016 (2e helft als Pascal uit is en de R9 390(x) geland en in prijs gedaald zijn) pas echt een zinvolle investering wordt. Op dit moment betaal je wel heel erg de hoofdprijs terwijl het werkelijke verschil met elke resolutie-stap kleiner wordt.

Van 720p naar 1080p is ook een merkbaar verschil op een monitor; de stap naar 1440p is ook zeker merkbaar. Op 4K loop je echter tegen een nieuw probleem aan: de UI elementen worden wel héél erg klein. De verhouding raakt een beetje zoek, en je komt in de knel met kijkafstand > DPI > schermformaat. Er is gewoon een punt waarop je het ene voordeel voor meer nadelen aan het inruilen bent en bij 4K is dat meer zo dan bij de voorgaande resoluties.

Oh ja: Mooie review! Wat foto's van de backlight bleeding zouden nog niet misstaan, je hebt nu alleen de kijkhoeken (IPS glow) laten zien.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 maart 2015 11:10]

Bedankt voor je review. Naar aanleiding daarvan heb ik hem ook aangeschaft. Wat een geweldig scherm! Ik kom van Samsung 2433 1980x1200 af en vind dit een duidelijke stap voorwaarts. Op 100% schaling is alles nog steeds goed leesbaar en haarscherp.

[Reactie gewijzigd door Denniz69 op 4 februari 2015 21:07]

Hardstikke bedankt voor deze mooie review!

Ben er wel over uit welke monitor ik over een maand haal :D
Bedankt KeRaNoZ, alvast veel plezier met de monitor :)
Ik heb de 2415 als thuiswerk monitor en vind het op zich een goede monitor behalve die rotknoppen van het OSD menu. Daarom snap ik ook niet dat je deze monitor met dezelfde knoppen de volle 5 sterren geeft. De knoppen zijn werkelijk afschuwelijk en onaanvaardbaar.
Uhm, ik heb er totaal geen problemen mee, de knopjes zijn dan niet heel goed zichtbaar mits je goede verlichting hebt maar bij mij werken ze gewoon goed hoor, heb er net nog even mee gespeeld voordat ik dit berichtje ging typen.
Mooie review en heb deze monitor inmiddels voor me staan echter krijg ik niet de volledige resolutie via hdmi 1 poort(wel met displaypoort) Hdmi kabel en videokaart kunnen de resolutie wel ondersteunen.
Doe ik iets verkeerds of heeft iemand het zelfde euvel?
Misschien een te oude HDMI kabel? Ik heb het wel gewoon aangesloten via HDMI.
Mooie review, bedankt!

Vraagje: als je meerdere aansluitingen hebt, selecteert hij dan zelf de actieve of moet je dat handmatig doen? Indien handmatig via menu of 1 druk op de knop?

Alvast bedankt.
Ik heb de monitor niet meer, dus kan je helaas geen antwoord geven aangezien ik maar 1 aansluiting had. Sorry.