Specificaties 11,6" (1366x768 TN), 32GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Stream 11-d000nd Review

Poecillia 28 januari 2015, laatste update op 3 januari 2016, 1.441 views

HP Stream 11-d000nd

Leuk vorm gegeven laptop o.b.v. bay trail Intel processor en windows 8.1 Bing. Door de SSD is deze laptop verrassend vlot en ook met zwaardere taken (uitpakken groot winrar bestand bv) heeft hij geen moeite. 32 GB helaas te klein voor het zware windows.

Pluspunten

• Hanteerbaarheid, goed toetsenbord, touchpad
  • Geluidloos en batterylife
  • Kan prima meekomen voor de normale taken

Minpunten

• 32 GB echt te klein in combinatie met de datahonger van Windows 8.1 Bing
  • Geen netwerkaansluiting en slechts twee USB aansluitingen
  • Scherm maar net voldoende
  • Brakke updates van HP
  • Slechte bouwkwaliteit

Toetsenbord en touchpad zijn prima. Touchpad is wel wennen: door de vele extra mogelijkheden gebeuren er soms onverwachte dingen. De laptop is volkomen geluidloos omdat er geen HD en ventilator in zit. Toch wordt hij niet warm. Hij is daardoor prima geschikt voor taken waar geluid uit den boze is (streamen van muziek bijvoorbeeld). Door de zuinige processor is de batterylife ongekend (uurtje of 6-7 werken is geen probleem). Je krijgt een complete goed functionerende windows laptop voor nog geen 200 euro.

Update 15 november 2015
Hp biedt updates aan van verschillende drivers. Als ik die uitvoer start de computer na rebooten niet meer goed op. Het opstartscherm is vervormd. Het is me één keer gelukt om de factory reset te doen, maar na een nieuwe updat komt de computer in een loop van opstarten en afsluiten terecht die ik niet kan doorbreken. Kortom brakke update drivers.

Update 3 januari 2016
Laptop is twee keer weg geweest voor reparatie onder garantie. Hij kwam terug zonder dat het probleem opgelost was. Het lijkt erop dat HP voor deze goedkope laptops de klant en de reseller gewoon laat zitten. De reseller heeft dit uiteindelijk netjes opgelost door geld terug te geven. Maar een HP product raad ik niemand meer aan.

Heb jij ook een HP Stream 11-d000nd?

Ik begrijp niet helemaal het punt '32 GB echt te klein in combinatie met de datahonger van Windows 8.1 Bing'.

Ik werk al een aantal jaren met een Tablet met Windows 8.1 en 32GB SSD.
Ik heb geen enkel probleem met te weinig ruimte.
Ik gebruik een SD card met nog eens 32 GB voor wat documenten en af en toe een film of foto's.
Maar zowel SSD als SD zitten niet vol.
Uurtje of 6-7 werken vind ik nou niet bepaald erg bijzonder 'ongekend'.
Pas bij >10uur ben ik onder de indruk. En inderdaad, 32GB lijkt me geen probleem, zeker als je een SD kaartje toevoegt.
Pas de instellingen van het trackpad aan, als je de nodige zaken uitschakelt die je toch vrijwel nooit gebruikt (pinch-to-zoom, drie-vinger gestures, etc.) werkt het een stuk fijner.