Samsung Galaxy Tab S 10.5" 4G 16GB Brons Review

Smalltalk80Newbie 25 januari 2015, 1.120 views

Samsung Galaxy Tab S 10.5" 4G 16GB Brons

Scherm: hogte resolutiewijze, prachtige kleuren. Goede speelduur. Helaas ongebruikte Samsung prutware en het soms laggy reageren van de GUI. Maar wel weer een microSD slot (must). Fingerprint sensor is natuurlijk niet 100% veilig maar wel praktisch. Opladen valt wel wat tegen: kost bij een lege tablet gewoon de hele nacht.

Pluspunten

• scherm: kleuren
  • scherm: hoge resolutie
  • 4G
  • Android 4.4 (multi user etc.)
  • micro-SD
  • fingerprintsensor

Minpunten

• de bekende ongebruikte Samsung bloatware
  • lange oplaadtijd
  • af en toe laggy

Omdat de std.prijs (ca 500) voor deze tablet naar beneden ging in een aanbieding, ben ik er voor gegaan zodat ik van 4G gebruik kan maken (zat nl bij het ADSL abonnement en nog niet gebruikt). Lekker groot scherm (resolutiewijze, en fysiek), prachtige kleuren, en redelijk tot goede speelduur. Wel natuurlijk weer de bekende Samsung prutware die niemand gebruikt en het soms laggy reageren van de GUI, wat heel vreemd blijft bij het zoveelste produkt met voldoende HW capaciteit van deze fabrikant.
Voor mij is microSD een must voor any tablet/phone. Fingerprint sensor is natuurlijk niet 100% veilig, verre van dat, maar voldoende om onbevoegden van een snelle toegang van je tablet af te houden; en het werkt beter/een stuk gemakkelijker dan een pin/wachtwoord oid.
Opladen vind ik wel tegenvallen, je bent bij een lege tablet gewoon de hele nacht bezig. Dat ben ik bij de GT4 7" wel anders gewend.

Echter, voor ca 425 is dit een uitstekend product.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S 10.5" 4G 16GB Brons?