Thrustmaster T500 RS Zwart Review

djbraas 24 januari 2015, 1.464 views

Thrustmaster T500 RS Zwart

De service van Thrustmaster was erg goed! (De service van Wehkamp viel erg tegen.) Verder is het natuurlijk een erg goed stuurtje.

Pluspunten

• uitstekende service
  • sterke force feedback
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• geluid ventilator
  • duurzaamheid

Ik gebruik dit stuurtje in combinatie met de GT Omega Steering Wheel Stand.

Al enige tijd kreeg ik een storing als de force feedback een sterk signaal gaf. Dan gaven de knoppen op het stuurtje een signaal door. Dit werd steeds erger.

Wehkamp gaf geen thuis toen ik garantie wilde claimen. In het aankoopbewijs werd niet gerept over de garantietermijn. Daarom vond Wehkamp dat het maar een jaar was ...

Thrustmaster zelf heeft gelukkig een goede serviceafdeling. Na meerdere keren heen en weer gemaild te hebben bleek het probleem te worden veroorzaakt doordat er twee schroefjes in het stuur waren afgebroken. Het gaat om de schroefjes die onderin het bijgevoegde document staan.

In eerste instantie deed Thrustmaster nog een beetje afhoudend omdat de garantieperiode van twee jaar nu toch echt wel verlopen was (het mailen duurde een paar maanden omdat het probleem tussendoor even weg leek te zijn). maar ik kon het stuurtje wel op hun kosten versturen en kreeg krap twee weken later een compleet gereviseerd stuurtje terug!

Zelfs de ventilator was weer doorgesmeerd waardoor die toch een paar weken wat stiller was. Inmiddels is het weer een straaljager. Ik overweeg dan ook om die te vervangen.

De kern van mijn review is dan ook de erg goede service van Thrustmaster.

Heb jij ook een Thrustmaster T500 RS Zwart?

mag ik eens vragen waar zit dan die ventilator ? aangezien het een racestuur betreft en volgens mij een heel goede
Ik wil deze eigenlijk ter vervanging voor mijn oude versleten G25 met het Ferrari stuur extra erbij
Ik heb nu Sinds 2 maanden dit stuur super stuur!!
maar nu wilde ik hem net aansluiten en blijft het stuur hangen en fikt hij door van binnen uit.
maakt rare geluiden en komt rook uit. heeft iemand hier ervaring mee?

ik hoor het graag.
thnks