Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 14ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29UM65-P Zwart Review

DaMightyWackO 22 januari 2015, 713 views

LG 29UM65-P Zwart

Mooi brede monitor, ideaal voor gamen. Ter vervanging van mijn 2x 19" monitor.

Pluspunten

• De perfecte verhouding voor gamen
  • Split screensoftware
  • Mooi beeld

Minpunten

• Bug Split screensoftware

Ik kom van 2x een Samsung 931BF (4:3) in dual screen opstelling af, maar dit geeft bij gamen een bezel in het midden als je wilt spelen op 2 schermen. Dit is bijvoorbeeld in Far Cry 3 heel irritant omdat het je crosshair opsplitst.
Ik wilde wel 2 vensters volledig naast elkaar kunnen openen (handig voor werk), en dit is bij 16:9 schermen net te small.
Toen zag ik dat er ook 21:9 schermen waren en liep toevallig bij de MediaMarkt tegen een aanbieding van dit scherm aan. 229euro omdat het om een demo model ging.
Ik heb niet heel veel ruimte en kan geen groter scherm kwijt, vandaar ook de keuze voor 29". (en bv geen tripple opstelling of 34").
De 29" 21:9 komt trouwens overeen met 2x 19" qua ruimte/groote.

Het is een heerlijk scherm om te gamen door de breedte en werken gaat net als een dual screen opstelling door de mee geleverde LG software. Deze kent wel een bugje, sommige schermen krijg je niet kleiner als full screen op het sub scherm.

Ik heb een hoop gelezen over TN vs IPS, bleeding, ghosting. Maar voor mij als 'hobby' gamer is dit IPS panel helemaal goed en ervaar geen problemen. Het beeld is scherper en meer contrast dan mijn vorige 931BF monitoren.

De bezel is/lijkt dun, dit komt deels omdat ze een truckje toepassen waarbij ze de glasplaat tot de rand door trekken. Al is de bezel niet exteem smal te noemen. De constructie met de voet voelt voor mij stevig aan en ik vind de hoogglans hem goed staan.

Heb jij ook een LG 29UM65-P Zwart?