Specificaties Small form factor, 7 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Phanteks Enthoo Evolv Zwart Review

ftux 21 januari 2015, 456 views

Phanteks Enthoo Evolv Zwart

Hoewel deze case ideaal is voor waterkoeling, koos ik er een Noctua NH-D15 in te steken Deze past maar net in de case, doordat de tweede fan, hoger/verder van het MB komt. Gelukkig is mijn DDR3 niet te hoog. Anders was het niet gelukt met de tweede fan.

Pluspunten

• Toegang is snel en eenvoudig (voor, top en zijpanelen zijn snel weggehaald)
  • Hoge kwaliteit, zeker voor zijn prijs
  • Goede airflow
  • Strak, geen 'rommel' vooraan, ideaal als je toch geen optische drives/ofzo wil
  • Kabelmanagement is relatief eenvoudig/proper
  • Meegeleverde basis fancontroller(tje)
  • Grote, fijne zeef voor grote frontfan help kast stofvrij te houden
  • Filter voor aanzuig voeding aan onderkant

Minpunten

• Als je een optische drive wil, is het langs de achterkant
  • 2de SSD bracket is apart te kopen
  • Power/rest, usb en audio aan zijkant ipv voorkant
  • Meegeleverde fans hebben geen PWM (dus geen 4de kabel/pin), wat niet goed opgevangen wordt door de basis fancontroller
  • Eenvoudige toegang maakt dit niet de aangenaamste verhuis-case. Het dak komt er bijvoorbeeld te eenvoudig van af.

Heb jij ook een Phanteks Enthoo Evolv Zwart?

Mooie kast,jammer dat de fans 3 pins zijn (gaat er niet vanaf de fan hub een 4 pins kabel naar het moederboord zodat die deze fans kan regelen?)
Wat ik ook jammer vind dat je deze kast ondsiert met een lucht koeler,maar dat is pesoonlijk.
Maar dank je voor je review.
Ik koos de kast dan ook voor andere reden - dan voor waterkoeling - wat nog altijd zou kunnen gebeuren ;p
Eerder omdat er vooraan niets is. Deze pc moest geen 5.25" optische drives bevatten.
Dan zijn die meestal lelijke plaatjes vooraan een zonde.
Ook eenvoudige toegang was een must.
In vorige cases had ik de neiging de zijplaten los te laten, wat niet ideaal was.
En de front filter is makkelijk toegankelijk... gewoon frontplaat er af trekken :)
Volgens hwi heb je normaliter niet veel aan pwm wanneer je al een fancontroller bezit.

Quote: "Mocht je de fan willen aansluiten op een fancontroller, dan heeft PWM op een enkele uitzondering na sowieso geen toegevoegde waarde."