Specificaties 15,6" (1366x768), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5735Z-324G25MN Review

Arthas 25 maart 2009, 1.623 views

Acer Aspire 5735Z-324G25MN

Pluspunten

• 4GB RAM geheugen
  • 250GB HD-schijf
  • Extra numeriek toetsenbord

Minpunten

• (Nog ?) niet kunnen vinden.

Mijn oude laptop, een Asus A3AC-5008H, was eigenlijk niet meer van deze tijd en veel programma's die vandaag de dag gemeengoed aan het worden zijn, willen de specificaties van de Asus niet slikken.
Qua betrouwbaarheid van de hardware niets te klagen, de Asus gaat dan ook als Linux-bak zijn loopbaan voortzetten.

Om toch met de software van nu verder te kunnen, heb ik een week geleden besloten een andere laptop aan te schaffen. Na een dag of twee op het Internet rond te hebben gestruind naar eventuele kandidaten kwam de 15,4" breedbeeld laptop van Acer als gunstige optie naar voren. Het formaat, het gewicht en het extra numerieke toetsenbord waren een plus ten opzichte van enkele andere kandidaten, die vaak ook nog honderd euro of meer duurder waren. Een kleiner beeldscherm zoals een 10 of een 12" waren geen opties.

Het ruime 4GB RAM geheugen en de grotere harde schijf van 250GB zijn twee plussen op de 323G16MN van hetzelfde model.

De laptop komt met een heleboel voor-geïnstalleerde software, waarvan ik een groot deel direct verwijderd heb. Niet omdat de software niet geschikt is, maar vooral omdat ik nog een serie licenties van soortgelijke software had liggen.

Ik heb nog lang niet van alle opties gebruik kunnen maken, maar tot nu toe géén klachten over de laptop. Ik kijk er naar uit om de laptop te gaan integreren in een multimedia systeem. Dit zal nog even op zich moeten laten wachten ivm gebrek aan randapparatuur :)

Heb jij ook een Acer Aspire 5735Z-324G25MN?

Ik zelf maak ook gebruik van deze laptop.

Ben er zelf ook wel te vreden mee. weinig problemen mee gehad. het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat hij heel veel spellen niet kan draaien. Zelfs spellen met weinig eisen reageren heel traag.

Voor de rest een uitstekende laptop, werkt lkkr en is makkelijk mee te nemen.
Dat hij veel spellen niet kan draaien is niet vreemd, dat ligt aan het feit dat je geen videokaart en een zwakke IGP hebt.
heb ik nooit last, ik heb deze laptop by the way ook ;)
ik heb er zelfs cod4 met alles op low op kunnen spelen :)
Het grootste gedeelte van deze review gaat over de reden dat je de laptop hebt aangeschaft. 4GB RAM/250GB HD zijn leuk, maar er zijn meerdere laptops die dit hebben. Daarbij kan iedereen dit lezen in elke specificatie. Misschien is het een idee wat meer in te gaan op de voor/nadelen vergeleken met andere laptops. Informatie over Stevigheid/Beeld/Keyboard/Benchmarks zijn dingen wat een review wat meer inhoud geven. Dit is meer een blog :)